Vai al contenuto

Belone belone

À prupositu di Wikipedia
L'acughja
L'acughja
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Ordine Beloniformes
Famiglia Belonidae
Generu Belone
Nome binuminale
Belone belone
Carl Linnaeus, 1761

L' acughja (Belone belone) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Belonidae.


Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

L'acughja di mare si caratterizeghja da un corpu lungarinu è sfusulatu, pudendu aghjunghje insin'à un metru di lunghezza. U so culore varieghja da verde oliva à turchinu argentatu, incù riflessi metallichi. E so nutaghjole sò longhe è pinzute, li dendu un'apparenza slanciata è rapida.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Omu ritrova l'acughja in l'acque custiere di l'Atlanticu Nordu, di u mare Balticu è di u mare Terraniu. Affizziuneghja e zone rucciose è l'estuarii, induv'ella caccighjeghja e so prede incù agilità.

L'acughja hè prisente in l'acque marine di Corsica.[1]

L'acughja hè un predatore trimendu, cibendu si per u più di picculi pesci è di crustacei. Hè capace à nutà à grande velucità per chjappà e so prede, grazia à a so forma aerodinamica. A so riproduzione hà locu di veranu, induve e femine diponenu i so ovi in l'acque pocu prufonde.

Belone belone hè u nome scentificu di l'acughja. 'Ssa spezia appartene à l'ordine di i Beloniformi è à a famiglia di i Belonidae.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

L'acughja hè una spezia relativamente cumuna, ma hè qualchì volta vittima di l'eccessu di pesca è di a polluzione di l'acque. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu per pruteghje i so ambienti naturali è limità e catture eccessive.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]