Vai al contenuto

Bellis sylvestris

À prupositu di Wikipedia
Bellis sylvestris
Bellis sylvestris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Bellis
Nomu binuminali
Bellis sylvestris
Taxon author not foundCarl Linnaeus, 1753Carl Linnaeus, 1753Andrew John Scott, 1978, 1812Paul Friedrich August Ascherson, 1860Giuseppe Giacinto Moris, 1827

Bellis sylvestris hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Asteraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Bellis sylvestris, ancu cunnisciuta sottu u nomu di pâquerette /di i boschi|legna, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Asteraceae. Si distingui da i so fiurareddi bianchi o rusulini, disposti in capulini sulitarii in cima à piccioli corti. I casci basali sò in rusetta, di forma spatulée, mentri chì i casci picciulaghji sò più stretti è disposti di manera altirnata longu à u picciolu. A pâquerette /di i boschi|legna misura/misurgu/misuri/misura/misuri di regula trà 5 è 20 centimi d'altezza.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

A pâquerette /di i boschi|legna hè urighjinariu d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i pratulini, l'arici di furesti, i chjarini è i prata. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia è d'America subrana, ind'edda hè stata intradutta.

Bellis sylvestris hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via sexuée, grazia à l'impullinazioni cruciata. I so fiora sò visitati da numarosi insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì ghjocani un rollu escinziali in l'impullinazioni. I graneddi sò dopu dissiminati da u ventu o traspurtati da l'animali.

Bellis sylvestris hè prisenti in Corsica.[1]

A pâquerette /di i boschi|legna apparteni à u genaru Bellis, chì ragruppa parechji spezii di pâquerettes. Hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Bellis perennis, a pâquerette cumuna. Eppuri, certi affonti a classificheghjani com'è una spezia distinta. Frà i sinonimi evintuali, a parsona trova Bellis integrifolia è Bellis sylvestris var. integrifolia.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

A pâquerette /di i boschi|legna ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni è benifiziu di misuri di prutizzioni in certi paesi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni buscosi/abbuscati ind'si sviluppa cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]