Aythya nyroca

À prupositu di Wikipedia
Aythya nyroca
Aythya nyroca
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Anseriformes
Famiglia Anatidae
Generu Aythya
Nome binuminale
Aythya nyroca
Johann Anton Güldenstädt, 1770

Aythya nyroca hè una spezia d'anatra chì face parte di a famiglia di l'Anatidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Aythya nyroca hè un'anatra capiciuttadore di taglia media originaria d'Eurosiberia. U masciu hè faciule cunnuscitoghju à u so piumaghju di culore castagninu o rossu, à a so testa nera è à u so bizzicu turchinu o grisgiu. A femina hè più terna, incù un piumaghju brunu uniformu è un bizzicu grisgiognu. I dui sessi anu un iride giallu caratteristicu è un patch biancu visibile sottu à a coda in bulu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Aythya nyroca si riproduce in i lavi è i paduli d'acqua dolce, di regula incù cannicce circunvicine, in una larga parte di l'Eurasia, di l'Europa orientale à a Siberia occidentale. Inguerna in u sudu di l'Europa, in Africa suprana è in Asia Suttana. A pupulazione europea hè in declinu, è a spezia hè classificata cum'è guasi minacciata da l'UICN.

Aythya nyroca hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Aythya nyroca hè un acellu gregariu, ma menu suciale ch'è d'altre spezie d'Aythya. Si ciba per u più di piante acquatiche è d'invertebrati, ch'è ellu cattura ciuttendu sottu à l'acqua. A staghjone di riproduzione si stende da aprile à lugliu. A femina custruisce un nidu in e canne o in a vegetazione acquatica, è face trà 7 è 12 ovi. L'incubazione dura circa 28 ghjorni è i ghjovani anitrini sò capace à bulà dopu à 50 o 60 ghjorni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Aythya nyroca appartene à a famiglia di l'Anatidae, chì cumprende ancu l'anatre, l'oche è i cigni. Esistenu duie sottuspezie ricunnusciute :

- Aythya nyroca nyroca : a sottuspezia numinale, prisente in Europa è in Asia occidentale. - Aythya nyroca baeri : una sottuspezia più chjuca, prisente in Asia orientale.

Un sinonimu di Aythya nyroca hè: Fuligula nyroca.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Aythya nyroca hè minacciatu da a perdita di u so ambiente di riproduzione è d'inguernamentu, duvuta à l'assiccamentu di e zone umite, à l'espansione agricula è à a polluzione di l'acqua. A caccia hè ancu una minaccia in certe parte di a so area di ripartizione. I sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje e zone umite è riduce e minacce pisendu annantu à 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]