Vai al contenuto

Auxis rochei

À prupositu di Wikipedia
Auxis rochei
Auxis rochei
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Scombriformes
Famiglia Scombridae
Generu Auxis
Nome binuminale
Auxis rochei
Antoine Risso, 1810

Auxis rochei hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Scombridae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Auxis rochei si caratterizeghja da un corpu sfilanciatu è lungarinu, una nutaghjola dursale bella sviluppata è scaglie di piccula taglia. A so culurazione varieghja da u turchinu metallicu annantu à u spinu à u biancu argentatu annantu à u corpu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Auxis rochei hè prisente in l'acque trupicale è timperate di l'oceanu Atlanticu, di l'oceanu Indianu è di l'oceanu Pacificu. Omu u trova di regula vicinu à e coste, ma pò dinù avventurà si in altu mare.

Auxis rochei hè prisente in u mare Terraniu è in l'acque marine di Corsica.[1]

Auxis rochei hè un pesciu predatore chì si ciba per u più di picculi pesci, di crustacei è di cefalopodi. Hè cunnisciutu per a so grande velucità di nutu è a so capacità à effittuà longhe migrazione. A riproduzione hà locu in acque libere, induve e femine diponenu numerosi ovi chì sò fecundati da i masci.

Auxis rochei appartene à u generu Auxis, chì ragruppa parechje spezie di tonni. Hè qualchì volta designatu sottu à u sinonimu di Thunnus rochei in a litteratura scentifica.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì Auxis rochei ùn sia micca cunsideratu cum'è una spezia in priculu, hè sottumessu à una prissione di pesca impurtante per causa di u so valore cummerciale elevatu. E misure di gistione è di cunsirvazione sò messe in ballu per assicurà a durabilità di e pupulazione d'Auxis rochei, in particulare i quote di pesca è zone di prutezzione marina.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. https://fishbase.mnhn.fr/summary/93.

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]