Atriplex halimus

À prupositu di Wikipedia
Atriplex halimus
Atriplex halimus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Amaranthaceae
Genaru Atriplex
Nomu binuminali
Atriplex halimus
Filip Maximilian Opiz, 1820

Atriplex halimus hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaranthaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Atriplex halimus hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di l'Amaranthaceae. 'Ssa pianta vivaci arbustiva prisenta piccioli lignosi è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I so fogli sò parsistenti, spessi è carnuti, di forma uvali à lanceulata, incù bordi appena dintati. I fiora di Atriplex halimus sò chjuchi è discreti, di culori virdicciu, ragruppati in spighi densi. I frutti sò achenii, di piccula taglia, cuntinendu un graneddu solu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Atriplex halimus hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, induv'edda hè largamenti sparta. Omu a ritrova in particulari in i paesi di u circondu mediterraniu tali a Spagna, a Francia, l'Italia, a Grecia è u Maroccu. 'Ssa pianta hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in Australia, in Africa suttana è in America subrana.

Atriplex halimus hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Atriplex halimus hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta da altri noma scentifichi tali Atriplex halimus var. schweinfurthii è Atriplex halimus var. tomentosa. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di a spezia principali.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Atriplex halimus hè una pianta chì s'adatta bè di l'ambienti custieri è à i terri salini. Ghjoca un rollu impurtanti in a stabilisazioni di i duni di rena è in a prutizzioni contru à l'erusioni custieri. Eppuri, par causa di a prissioni asercitata da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva, certi pupulazioni di Atriplex halimus sò minacciati. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà prisirvà 'ssa spezia è u so ambienti naturali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]