Asplenium sagittatum

À prupositu di Wikipedia
Asplenium sagittatum
Asplenium sagittatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Pteridophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Polypodiales
Famiglia Aspleniaceae
Generu Asplenium
Nome binuminale
Asplenium sagittatum
Carl Linnaeus, 1753

Asplenium sagittatum hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Aspleniaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Asplenium sagittatum hè una spezia di filetta appartinendu à a famiglia di l'Aspleniaceae. 'Ssa pianta vivace prisenta fronde verde, lampante è triangulare, chì ponu aghjunghje una lunghezza da 30 à 60 centimi. E fronde sò divise in parechji sigmenti stretti è lungarini, dendu à a pianta un'apparenza elegante è graziosa. E casce sò di regula disposte in rusetta, furmendu un mazzulu cumpattu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Asplenium sagittatum hè originariu di e rigione trupicale è subtrupicale d'America suttana, in particulare di u Brasile, di l'Argentina è u Paraguay. Omu u trova ancu in certe rigione d'Africa, d'Asia è d'Oceania. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti umiti, tali e fureste trupicale, i paduli è e sponde di i corsi d'acqua. Pò ancu adattà si à cundizione più secche, ma pruspera megliu in ambienti umiti.

Asplenium sagittatum hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Asplenium sagittatum hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Asplenium auriculatum è Asplenium auriculatum var. sagittatum. 'Ssi sinonimi sò imprudati per designà variazione di listessa spezia, chì ponu prisintà caratteristiche appena differente in termini di forma di e fronde o di ripartizione geugrafica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Asplenium sagittatum hè una spezia relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di a disfuristazione è di l'urbanisazione criscenta. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa filetta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]