Vai al contenuto

Argynnis paphia

À prupositu di Wikipedia
Argynnis paphia
Argynnis paphia
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Argynnis
Nomu binuminali
Argynnis paphia
Franco Andrea Bonelli, 1826, 1782

Argynnis paphia hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Argynnis paphia hè una sbarabattula di a famiglia di i Nymphalidae. Si distingui da i so ali di culori arancinu vivu incù i tacchi neri è i mutivi arghjintati. L'ali antiriori prisentani una striscia nera attravirsendu u mezu, mentri chì l'ali pustiriori ani un'urlatura dintata. A taglia di l'Argynnis paphia varieghja trà 45 è 60 millimitri.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamenti sparta in Auropa, da u punenti di a Russia sinu à u punenti di a Francia è di a Scandinavia insin'à l'Italia. Si pò ancu truvà la in Asia cintrali. Prifirisci l'ambienti aparti tali i pratulini, i chjarini è l'arici di furesti.

Argynnis paphia hè prisenti in Corsica.[1]

L'Argynnis paphia hè un sbarabattula diurna chì bula par u più da maghju à sittembri. L'adulti si cibani di u nettaru di i fiora, in particulari di a Sanguisorba officinalis. I femini facini i so ova annantu à i casci di i pianti ospiti, chì sò par u più violi. I bruchi si nutriscini dopu di 'ssi pianti prima di trasfurmà si in crisalidi.

L'Argynnis paphia apparteni à u genaru Argynnis, chì ragruppa parechji spezii di sbarabattuli. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Fabriciana paphia, Argynnis paphia var. valesina è Argynnis paphia var. valesina f. alba.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è l'Argynnis paphia ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia in priculu, a so pupulazioni hà diminuitu in certi righjoni par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A cunsirvazioni di i so ambienti hè dunqua escinziali par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di prutizzioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò missi in campu pà prisirvà l'Argynnis paphia è d'altri spezii di sbarabattuli.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]