Argynnis pandora

À prupositu di Wikipedia
Argynnis pandora
Argynnis pandora
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Argynnis
Nomu binuminali
Argynnis pandora
Franco Andrea Bonelli, 1826, 1782

Argynnis pandora hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Argynnis pandora hè una sbarabattula di taglia media appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae. L'ali di 'ssa spezia misurani di regula trà 40 è 50 millimitri di largura. L'ali antiriori sò di culori arancinu vivu incù tacchi neri è veni bughji. L'ali pustiriori sò di culori brunu scuru incù una striscia arancina vicinu à u latu esternu. U sottu di l'ali hè più pallidu incù i marchi discreti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Argynnis pandora hè par u più prisenti in Auropa, in particulari in i righjoni mediterranii. Si pò truvà lu in paesi tali a Spagna, a Francia, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Prifirisci l'ambienti aparti com'è i pratulini, i chjarini è l'arici di furesti.

Argynnis pandora hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di l'Argynnis pandora cumencia da l'uvata annantu à i pianti ospiti, chì sò di regula viulini. I bruchi si cibani di i casci di 'ssi pianti sinu à ciò ch'eddi aghjunghjini u so stadiu di crisalidi. U periudu di crisalidi dura circa dui sittimani, è dopu l'adultu emerghji. L'adulti si cibani di u nettaru di i fiora è sò attivi mentri i mesa d'istati.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Argynnis pandora apparteni à u genaru Argynnis, chì cumprendi parechji altri spezii di sbarabattuli. I sinonimi scentifichi di 'ssa spezia cumprendini Argynnis pandora var. pandora è Argynnis pandora var. pandora f. pandora.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Argynnis pandora hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. I pratichi agriculi intinsivi, l'urbanisazioni è u cambiamentu climaticu sò tanti minacci par 'ssa spezia. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja i pupulazioni esistenti è prisirvà l'ambienti apprupriati. A sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a cunsirvazioni di i sbarabattuli è di u so ambienti hè ancu escinziali par assicurà a sopravvivenza di l'Argynnis pandora è d'altri spezii simili.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]