Ardea alba

À prupositu di Wikipedia
Ardea alba
Ardea alba
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Generu Ardea
Nome binuminale
Ardea alba
Carl Linnaeus, 1758

Ardea alba hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Ardeidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ardea alba hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Ardeidae. Stu acellu elegante si caratterizeghja da u so piumaghju per u più biancu, un collu longu, un bizzicu pinzutu è e zampe fine è longhe. longu misura di regula trà 80 è 104 cm di longu, incù una largura andendu da 140 à 170 cm. U so bizzicu hè di regula giallu o arancinu, mentre ch'è e so zampe sò nere. Mentre a staghjone di riproduzione, sviloppa longhe piume nuzziale à corpu in sù.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ardea alba hè una spezia largamente sparta, incù un'area di ripartizione chì si stende sopra à parechji cuntinenti. Omu a trova in e rigione timperate à trupicale d'America suprana, d'America suttana, d'Europa, d'Asia è d'Africa. Stà una varietà d'ambienti acquatichi, tali i paduli, i lavi, e vadine, i stagni è e zone custiere. A migrazione hè currente ind'è e pupulazione situate in e rigione e più settentriunale è meridiunale di a so area di ripartizione, induve l'acelli si cullocanu versu aghje più timperate mentre l'inguernu.

Ardea alba hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ardea alba hè per u più piscivora, cibendu si di pesci, ma pò ancu cunsumà altri picculi animali cum'è anfibii, rettili, insetti è picculi mammiferi. Caccighjeghja firmendu immobile o marchjendu pianamente, prima di tuffà u so bizzicu in acqua per catturà a so preda. A riproduzione hà locu in culonie, à spessu incù altre spezie d'acelli acquatichi. U nidu hè custruitu in altura in l'arburi o i machjoni vicinu à l'acqua. I dui parenti participeghjanu à a custruzzione di u nidu, à l'incubazione di l'ovi è à a cura di i piulelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ardea alba essa stata discritta per a prima volta da Carl Linnaeus in u 1758. Hè stata classificata sottu à diversi nomi sinonimi à u filu di u tempu, in particulare Egretta alba è Casmerodius albus. A tassonumia di 'ssa spezia hè stata l'ogettu di dibattiti, certi a piazzendu in u generu Egretta per causa di a so taglia è di u so cumpurtamentu simile à quellu di l'altre spezie di 'ssu generu. Eppuru, i studii genetichi anu cunfirmatu a so appartinenza à u generu Ardea. A spezia hè divisa in parechje sottuspezie, chì si distinguenu per via di piccule variazione di taglia è di culurazione.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ardea alba essa stata gravamente minacciata à a fine di u XIXu è à u principiu di u XXu seculu, per u più per causa di a caccia per e so piume, usate in l'industria di a moda. Dipoi tandu, e misure di cunsirvazione sò state messe in ballu, caghjunendu una ripresa significativa di a so pupulazione. Attualmente, a spezia hè classificata cum'è di preoccupazione minore da l'Unione Internaziunale per a Cunsirvazione di a Natura (UICN). Eppuru, ferma minacciata da a perdita d'ambiente duvuta à l'assiccamentu di e zone umite, à l'inguinamentu è à l'urbanisazione. I sforzi di cunsirvazione cuntinueghjanu à esse necessarii per assicurà a prutezzione di i so ambienti è a perennità di a spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]