Vai al contenuto

Araucaria heterophylla

À prupositu di Wikipedia
Araucaria heterophylla
Araucaria heterophylla
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Pinophyta
Classa Pinopsida
Ordini Pinales
Famiglia Araucariaceae
Genaru Araucaria
Nomu binuminali
Araucaria heterophylla
(Salisb.) Franco, 1952

Araucaria heterophylla hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Araucariaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Araucaria heterophylla, ancu cunnisciuta sottu u nomu di pinu di Norfolk, hè una spezia d'arburi appartinendu à a famiglia di l'Araucariaceae. Stu arburi à fogli parsistenti pò aghjunghja un'altezza di 60 metri, incù un fustu drittu|rettu è una curona conica. I casci sò disposti in spirala, misurendu circa 1 à 1,5 cm di lunghezza, è sò di culori verdi scura. I coni masci è femini sò prisenti annantu à listessu arburi è sò di piccula taglia.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Araucaria heterophylla hè urighjinariu di l'isula Norfolk, situata in l'uceanu Pacificu. Eppuri, par causa di a so pupularità in tantu chì arburi d'urnamentu, hè stata largamenti intraduttu in altri righjoni di u mondu, in particulari in Australia, in Nova Zilanda, in Africa suttana, in America suttana è in Auropa. Hè à spessu cultivatu in i giardini è i parchi par via di a so biddezza è di a so risistenza à i cundizioni climatichi difficiuli.

Araucaria heterophylla hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Araucaria heterophylla hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Eppuri, hè ancu cunnisciutu sottu à altri sinonimi, tali Araucaria excelsa, Araucaria cookii è Araucaria rulei. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di l'Araucaria heterophylla.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Araucaria heterophylla hè cunsidarata com'è una spezia vulnerevuli siont'è a lista rossa di l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è eddu fussi largamenti cultivatu è prisenti in numarosi orta butanichi à traversu u mondu, a so pupulazioni naturali annantu à l'isula Norfolk hè in diclinu par causa di a digradazioni di u so ambienti è di a pridazioni da spezii intradutti. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja 'ssa spezia è prisirvà a so diversità genetica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]