Vai al contenuto

Aquilegia dumeticola

À prupositu di Wikipedia
Aquilegia dumeticola
Aquilegia dumeticola
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Aquilegia
Nomu binuminali
Aquilegia dumeticola
Claude Thomas Alexis Jordan, 1861

Aquilegia dumeticola hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Aquilegia dumeticola hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Ranunculaceae. 'Ssa pianta vivaci hè carattarizata da i so piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò cumposti è divisi in lobi dintati, dendu à a pianta un'apparenza eleganti è lebbia. I fiora di Aquilegia dumeticola sò di culori rusulinu pallidu à viulettu, incù pitali à forma di spronu carattaristichi. Sò ragruppati in gaspi terminali è fiuriscini par u più di branu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Aquilegia dumeticola hè urighjinaria di i righjoni muntosi da punenti di l'America subrana. Omu a trova par u più in i furesti di cunifari è i pratulini alpini, à altitudini andendu da 1500 à 3000 metri. 'Ssa spezia hè prisenti in i righjoni tali a Colombia Britannica, l'Alberta, u Montana è l'Idaho. Hè bè adatta à i climi freschi è à i terri beddi assiccati.

Aquilegia dumeticola hè prisenti in Corsica.[1]

Aquilegia dumeticola hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu americanu Edward Lee Greene in u 1898. Apparteni à u genaru Aquilegia, chì cumprendi circa 70 spezii di pianti à fiora. Aquilegia dumeticola hè à spessu cunsidarata com'è una sottuspezia di Aquilegia formosa, un'antra spezia di aiglantine. Eppuri, certi fonti a classificheghjani com'è una spezia distinta. I sinonimi evintuali pà Aquilegia dumeticola sò Aquilegia formosa subsp. dumeticola è Aquilegia formosa var. dumeticola.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Aquilegia dumeticola hè una spezia rilativamenti rara è a so pupulazioni hè minacciata da a distruzzioni di u so ambienti naturali. A disfuristazioni, l'urbanisazioni è u cambiamentu climaticu sò altrettantu di fattori chì cuntribuiscini à a diminuzioni di i so effettivi. Certi misuri di cunsirvazioni sò stati missi in piazza pà pruteghja 'ssa spezia, in particulari a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica. Hè escinziali di prisirvà l'ambienti furistieri è alpini induva Aquilegia dumeticola si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]