Anthyllis vulneraria

À prupositu di Wikipedia
Anthyllis vulneraria
Anthyllis vulneraria
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Anthyllis
Nomu binuminali
Anthyllis vulneraria
Carl Linnaeus, 1753

Anthyllis vulneraria hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Anthyllis vulneraria hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Hè carattarizata da i so fiora culuriti è u so frundamu verdi arghjintatu. I piccioli di 'ssa pianta poni aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò cumposti da fuglioli uvali è dintati, dendu à a pianta un'apparenza lebbia è diddicata. I fiora, inquantu ad eddi, sò ragruppati in infiuriscenzi glubulosi di culori giaddu, rusulinu o rossu. Ogni fiori pussedi un caliciu tubulari è una curolla à forma di sbarrabattula, tipica di i pianti di a famiglia di i Fabaceae.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Anthyllis vulneraria hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Asia uccidentali è in Africa subrana. Omu a trova in una grandi varietà d'ambienti, tali i pratulini, i prata, i landi è l'arici di furesti. 'Ssa pianta hè ancu capaci à adattà si à i terri povari è pitricosi, ciò chì li parmetti di culunizà zoni più aridi.

Anthyllis vulneraria hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Anthyllis vulneraria hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Eppuri, esisti ancu sinonimi apradati in a litteratura scentifica, tali Anthyllis montana, Anthyllis vulneraria subsp. alpestris è Anthyllis vulneraria subsp. carpatica. 'Ssi sinonimi facini rifirimentu à variazioni rigiunali o à sottuspezii di a pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Anthyllis vulneraria hè una spezia chì ùn prisenta micca capatoghji maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè cunsidarata com'è una pianta cumuna è largamenti sparta in a so aria di ripartizioni. Eppuri, certi sottuspezii o pupulazioni isulati poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali o di a frammintazioni di i pupulazioni. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di pruteghja l'ambienti induva Anthyllis vulneraria si trova, cù u fini di prisirvà a diversità genetica di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]