Anthus spinoletta

À prupositu di Wikipedia
A terraghjola muntagnola
Anthus spinoletta
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Motacillidae
Generu Anthus
Nome binuminale
Anthus spinoletta
Carl Linnaeus, 1758

A terraghjola muntagnola (Anthus spinoletta) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Motacillidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A terraghjola muntagnola hè un picculu acellu appartinendu à a famiglia di i Motacillidae. Misura circa 15 centimi di lunghezza è pesa trà 15 è 20 grammi. U so piumaghju hè per u più brunu incù tacche più chjare annantu à u corpu. Pussede dinù una fascia bianca distintiva annantu à i ciglii è una coda longa è fine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A terraghjola muntagnola hè prisente in parte assai di l'emisferu settentriunale. Omu u trova in Europa, in Asia è in America suprana. Priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, i scarsali è i paduli. Mentre u periodu di riproduzione, migra ver'di e rigione più settentriunale, mentre ch'è d'inguernu, si culloca versu zone più calde.

Anthus spinoletta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stu acellu hè per u più insettivoru, cibendu si d'insetti, di larve è di picculi invertebrati. Si nutrisce marchjendu o currendu annantu à a terra, circhendu u so nutrimentu frà l'erbe è e casce. Hè dinù capace à catturà insetti in bulu.

Mentre a staghjone di riproduzione, u masciu canta per attirà e femine è difende u so territoriu. U nidu hè custruitu in pianu, di regula nascostu in un toppu d'erba o sottu à un machjone. A femina dipone di regula 4 à 6 ovi, ch'ella incuba mentre circa duie simane. I dui parenti participeghjanu à l'alimentazione di i ghjovani piugoni sin'à ch'elli sianu pronti à chittà u nidu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Anthus spinoletta appartene à u generu Anthus, chì ragruppa parechje spezie di terraghjole. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Motacilla spinoletta è Anthus spinoletta spinoletta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A terraghjola muntagnola hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile, certe sottuspezie ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. E misure di cunsirvazione, tale a prisirvazione di e zone umite è pratuline, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]