Vai al contenuto

Anser anser

À prupositu di Wikipedia
L'oca cinnarina
Anser anser
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Anseriformes
Famiglia Anatidae
Genaru Anser
Nomu binuminali
Anser anser
Carl Linnaeus, 1758

L' oca cinnarina (Anser anser) hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Anatidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

L'oca cinnarina (Anser anser) hè un grandi aceddu appartinendu à a famiglia di l'Anatidae. Di una lunghezza media di 80 cm è d'un pesu da 2,16 à 4,56 kg, si caratterizeghja da u so piumaghju grisgiu imbarratu di biancu, u so bizzicu di culori arancinu è i so zampi rusulini. A so largura pò aghjunghja 1,8 metru.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

L'oca cinnarina hè prisenti in l'Aurasia sana, da l'Auropa uccidentali insin'à Asia uriintali. Hè ancu prisenti in Africa subrana, in Turchia è in Iranu. In Auropa, si ripraduci par u più in i zoni umiti, i pratulini è i piani. D'invernu, migra versu u sudu, ind'edda friquenta i lavi, l'estuarii è i salini.

Anser anser hè prisenti in Corsica.[1]

L'oca cinnarina hè arbivura è si nutrisci par u più d'arbi, di pianti acquatichi è di graneddi. Hè ancu capaci à cibà si di picculi invirtibrati. Nidificheghja in loca prutetti, tali i cannicci, i machjona è l'isuli. A femina faci trà 4 è 8 ova ch'edda cova mentri à l'incirca 28 ghjorna. I ghjovani piulacona sò capaci à bulà dopu à l'incirca setti sittimani.

L'oca cinnarina hè a spezia tipu di u genaru Anser. Hè divisa in dui sottuspezii :

Anser anser anser : a sottuspezia numinali, prisenti in l'Aurasia sana. Anser anser rubrirostris : prisenti in Asia uriintali, si distingui da u so bizzicu più rossu.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

L'oca cinnarina hè classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, certi pupulazioni sò minacciati da a perdita di u so ambienti è a caccia. A cunsirvazioni di l'oca cinnarina nicissiteghja a prutizzioni di i so ambienti di ripruduzioni è di migrazioni, è ancu a rigulazioni di a caccia.


Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]