Vai al contenuto

Anguilla anguilla

À prupositu di Wikipedia
Anguilla cumuna
Anguilla anguilla
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Ordine Anguilliformes
Famiglia Anguillidae
Generu Anguilla
Nome binuminale
Anguilla anguilla
Carl Linnaeus, 1758

L' anguilla cumuna (Anguilla anguilla) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di l'Anguillidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

L'anguilla cumuna hè una spezia di pesciu appartinendu à a famiglia di l'Anguillidae. Si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cilindricu, spruvistu di scaglie. U so culore varieghja da u giallu à u brunu, incù un corpu più chjaru. Pussede piccule nutaghjole pettorale è pelviche, è ancu una nutaghjola dursale longa chì si stende annantu à parte assai di u so spinu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

L'anguilla cumuna hè prisente in l'acque dolce è salmastre di l'Europa, di l'Africa di u Nordu è di u punente di l'Asia. Hè dinù prisente in l'acque custiere di l'Atlanticu nordu, di u mare Balticu è di u mare Terraniu.

L'anguilla cumuna hè prisente in Corsica.[1]

L'anguilla cumuna hè un pesciu migratore chì si riproduce in mare di i Sargassi, in l'oceanu Atlanticu. E larve, chjamate leptocefale, deriveghjanu dopu ver'di e coste europee. L'anguille passanu dopu parechji anni in acqua dolce o salmastra prima di vultà in mare per riproduce si.

L'anguilla cumuna hè dinù cunnisciuta sottu à u nome scentificu Anguilla vulgaris. Hè stata discritta per a prima volta da u naturalistu svedese Carl Linnaeus in u 1758. I sinonimi di 'ssa spezia inchjudenu Anguilla anguilla anguilla è Anguilla anguilla rostrata.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

L'anguilla cumuna hè attualmente classificata cum'è una spezia in priculu d'estinzione per causa di a pesca in eccessu, di a distruzzione di u so ambiente è di a polluzione di l'acque. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu in certi lochi per pruteghje 'ssa spezia, tale i quoti di pesca, a risturazione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a so prisirvazione.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]