Anemone ranunculoides

À prupositu di Wikipedia
Anemone ranunculoides
Anemone ranunculoides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Anemone
Nomu binuminali
Anemone ranunculoides
Carl Linnaeus, 1753, 1825

Anemone ranunculoides hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone ranunculoides hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Ranonculaceae. Si distingui da i so fiora giaddi vivi è i so fogli frastagliati in lobi fondi. 'Ssa spezia misura di regula trà 20 è 40 centimi d'altezza, incù i piccioli ritti è appena piluti. I fiora, sulitarii è purtati da longhi piccioli, pussedini numarosi pitali stretti è di picculi stamini. I casci, inquantu à eddi, sò alterni è disposti di manera basali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone ranunculoides hè urighjinaria d'Auropa, induv'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni timparati è muntosi, tali i furesti, i pratulini è l'arici. 'Ssa spezia hè prisenti in numarosi paesi auropei, in particulari in Francia, in Alimagna, in iSvizzara, in Italia è in Polonia. Pò ancu essa ussirvata in certi righjoni d'Asia, com'è u Giapponu.

Anemone ranunculoides hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Anemone ranunculoides hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Pulsatilla ranunculoides è Anemone nemorosa var. ranunculoides. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è obsuleti. A spezia apparteni à u genaru Anemone.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone ranunculoides hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Benifizieghja di una prutizzioni ligali in certi paesi, in particulari in Francia, induv'edda hè prutetta à u liveddu naziunali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni, à l'agricultura intinsiva o à altri attività umani. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa spezia si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]