Anemone nemorosa

À prupositu di Wikipedia
Anemone nemorosa
Anemone nemorosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Anemone
Nomu binuminali
Anemone nemorosa
3Carl Linnaeus, 1753, 1825

Anemone nemorosa hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone nemorosa hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Ranonculaceae. Hè carattarizata da i so fiurareddi bianchi, à forma di stedda, chì si spannani di branu. Ogni fiori misura circa 2 à 3 centimi di diamitru è pussedi sei à ottu pitali diddicati. I casci di Anemone nemorosa sò lubati è divisi in trè sigmenti. 'Ssa pianta cresci di regula in toppi densi è forma tappetti bidduchji in i boschi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone nemorosa hè una spezia indigena di l'Auropa, induv'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, nordu di a Spagna sinu à a Scandinavia, è da u punenti di a Francia insin'à u punenti di a Russia. Hè ancu prisenti in certi parti di l'Asia, in particulari in Turchia è in Iranu. Anemone nemorosa prifirisci i terri ricchi di tarricci è i zoni adumbrati, tali i furesti di frunduti è l'arici furistieri.

Anemone nemorosa hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Anemone nemorosa hè scintificamenti cunnisciuta sottu u nomu di Anemone nemorosa. 'Ssa spezia hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl von Linné in u 1753. Esisti uni pochi di sinonimi par 'ssa pianta, in particulari Anemone nemorosa var. apennina è Anemone nemorosa var. nemorosa f. apennina.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone nemorosa hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata à a scala mundiali. Eppuri, certi pupulazioni lucali poni essa vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni è di u sfruttamentu furistieru intinsivu. In numarosi paesi, 'ssa pianta hè prutetta da leghji naziunali o rigiunali par prisirvà a so biddezza è u so rollu eculogicu. Hè impurtanti di sinsibilizà u publicu à a cunsirvazioni di Anemone nemorosa è di prumova pratichi di gistioni durevuli di i furesti par prisirvà 'ssa spezia è u so ambienti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]