Vai al contenuto

Anemone hortensis

À prupositu di Wikipedia
Anemone hortensis
Anemone hortensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Anemone
Nomu binuminali
Anemone hortensis
Carl Linnaeus, 1753, 1825

Anemone hortensis hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone hortensis hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Ranonculaceae. Si distingui da i so fiora diddicati è culuriti, chì ni facini una spezia mori apprizzata in i giardini è i parchi. I casci di Anemone hortensis sò prufundamenti frastagliati è di culori verdi scuru, furmendu una rusetta basali. I fiora, inquantu ad eddi, sò sulitarii è purtati da longhi piccioli. Si cumponini di cinqui à ottu pitali, à spessu di culori rusulinu, ma pudendu ancu essa bianchi o viuletti. I stamini sò numarosi è circondani un pistil cintrali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone hortensis hè urighjinaria d'Auropa, induv'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in Alimagna, in Italia è in iSpagna. Cresci di regula in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti. 'Ssa spezia hà ancu statu intradutta in altri parti di u mondu, in particulari in America subrana, induva si hè naturalizata in certi righjoni.

Anemone hortensis hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Anémone horticole apparteni à u genaru Anemone, chì ragruppa numarosi spezii di pianti arbacei. U so nomu scentificu cumplettu hè Anemone hortensis, ma hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Anemone nemorosa var. hortensis. 'Ssa varietà hè à spessu cunsidarata com'è una sottuspezia di l'Anémone /di i boschi|legna (Anemone nemorosa), ma certi affonti a cunsidareghjani com'è una spezia distinta. I ricerchi tassunomichi sò in corsu pà chjarificà 'ssa quistioni.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Anemone hortensis ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè largamenti cultivata in i giardini è i parchi, ciò chì cuntribuisci à a so prisirvazioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni criscenti, pò rapprisintà una minaccia par certi pupulazioni salvatichi. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa spezia cresci naturalamenti è di prumova a so cultura in quant'è pianta urnamintali. A sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a cunsirvazioni di a biudiversità hè ancu escinziali pà assicurà a sopravvivenza di Anemone hortensis è d'altri spezii vegetali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]