Amaranthus spinosus

À prupositu di Wikipedia
Amaranthus spinosus
Amaranthus spinosus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Amaranthaceae
Generu Amaranthus
Nome binuminale
Amaranthus spinosus
Carl Linnaeus, 1771

Amaranthus spinosus hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Amaranthaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Amaranthus spinosus hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di l'Amaranthaceae. Si caratterizeghja da u so picciolu rittu, ramificatu è cupertu di spine zimbrunute. E casce sò alterne, ovale à lanceulate. I fiori sò chjuchi, verdicci è ragruppati in spighe terminale. I frutti sò capsule cuntinendu numerose granelli neri.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Amaranthus spinosus hè originariu di e rigione trupicale è subtrupicale d'America, ma si hè largamente spartu in u mondu sanu per causa di u so usu cum'è pianta alimintare è medicinale. Omu u trova oghje in numerosi paesi, in particulare in Asia, in Africa, in Europa è in America suprana.

Amaranthus spinosus hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Amaranthus spinosus hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi, tali Amaranthus spinosus var. spinosus, Amaranthus spinosus var. oleraceus, è Amaranthus spinosus var. pygmaeus. 'Ssi nomi sò à spessu usati per designà variazione di a pianta chì differiscenu appena in termini di morfulugia o d'ambiente.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Amaranthus spinosus hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in numerose rigione di u mondu, chì hà a capacità di prupagà si prestu è di culunizà di nuvelli ambienti. A so crescita rapida è a so capacità à produce numerose granelli li permettenu d'impiantà si faciule in ecusistemi fragili, induve ellu pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'equilibriu eculogicu.

Per causa di u so statutu di spezia invadente, misure di cuntrollu sò à spessu messe in piazza per limità a so prupagazione. Quessa pò inchjude l'usu di metudi meccaniche, chimiche o biulogiche per eliminà e pupulazione di Amaranthus spinosus. Hè ancu impurtante di sinsibilizà u publicu à l'impattu di 'ssa pianta annantu à l'ecusistemi lucali è di promove pratiche agricule durevule per privene a so prupagazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]