Allium fistulosum

À prupositu di Wikipedia
Allium fistulosum
Allium fistulosum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Amaryllidaceae
Genaru Allium
Nomu binuminali
Allium fistulosum
Carl Linnaeus, 1753

Allium fistulosum hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Amaryllidaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Allium fistulosum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Amaryllidacées. Hè urighjinaria d'Asia di l'Estu, ma hè avà largamenti cultivata è naturalizata in numarosi righjoni di u mondu par via di a so pupularità culinaria.

'Ssa pianta prisenta un picciolu cavu è cilindricu, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò liniari, verdi è appena carnati. I fiora, di culori biancu o rusulinu pallidu, sò ragruppati in cucculi sferichi in cima à u picciolu. I bulbi sò chjuchi è lungarini, di culori biancu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Allium fistulosum hè urighjinariu d'Asia di l'Estu, in particulari di China, di Curea è Giapponu. Eppuri, par via di a so pupularità in cucina, 'ssa pianta hè stata largamenti intradutta è naturalizata in numarosi righjoni di u mondu. Omu a trova avà in paesi tali i Stati Uniti, u Canada, l'Auropa, l'Australia è l'America suttana.

Allium fistulosum hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Allium fistulosum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Eppuri, esisti ancu d'altri sinonimi apradati par disignà 'ssa pianta, in particulari Allium ascalonicum, Allium cepa var. fistulosum è Allium odorum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Allium fistulosum hè una pianta largamenti cultivata è naturalizata, ciò chì li cunfarisci una certa risilienza faccia à i minacci di cunsirvazioni. Eppuri, hè impurtanti di nutà chì a distruzzioni di u so ambienti naturali è a surexploitation poni avè un impattu negativu annantu à i pupulazioni salvatichi di 'ssa spezia.

In numarosi righjoni, Allium fistulosum hè cultivatu pà i so piccioli cavi è i so casci, chì sò apradati in numarosi cucini di u mondu sanu. A so pupularità culinaria cuntribuisci à a so cunsirvazioni in quant'è cultura agricula.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]