Alle alle

À prupositu di Wikipedia
Alle alle
Alle alle
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Charadriiformes
Famiglia Alcidae
Genaru Alle
Nomu binuminali
Alle alle
Carl Linnaeus, 1758

Alle alle hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di l'Alcidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Alle alle hè una spezia d'aceddu marinu appartinendu à a famiglia di l'Alcidae. Hè l'unu di i più picculi membri di 'ssa famiglia, misurendu circa 20 à 25 centimi di lunghezza. U so piumaghju hè par u più neru annantu à u sopra, incù un corpu biancu è fianchi grisgi. Pussedi dinò un bizzicu cortu è pinzutu, adattu à a cattura di pesci.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Alle alle si trova par u più in i righjoni artichi è subartichi di l'emisferu sittentriunali. Omu u trova in particulari in i righjoni custieri di l'Alaska, u Canada, a Gruinlandia, di a Nurvegia è di a Russia. Migra versu u sudu mentri l'invernu, culluchendu si versu zoni più timparati tali i costi di l'Atlanticu nordu.

Alle alle hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Stu aceddu marinu si nutrisci par u più di pesci. Ciotta in acqua dapoi a suparficia pà chjappà a so preda, usendu i so ali pà nutà sottu à l'acqua. Alle alle hè dinò capaci à bulà, bench'eddu priferghi di regula cullucà si nutendu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Alle alle apparteni à u genaru Alle, chì cumprendi dinò un'antra spezia, Alle nigricans. Certi sinonimi apradati pà disignà 'ssa spezia sò Alca alle è Plautus alle.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Alle alle hè cunsidaratu com'è una spezia di cuncernu in termini di cunsirvazioni. I principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia sò a perdita d'ambienti divuta à u cambiamentu climaticu, a polluzioni marina è l'eccessu di pesca. Misuri di prutizzioni sò missi in campu in certi paesi pà prisirvà i pupulazioni d'Alle alle, in particulari riservi naturali è ristrizzioni annantu à a pesca in i zoni di ripruduzioni. Hè escinziali di cuntinuà à surviglià è à pruteghja 'ssa spezia pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]