Alcedo atthis

À prupositu di Wikipedia
U merlu piscadore
Alcedo atthis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Coraciiformes
Famiglia Alcedinidae
Generu Alcedo
Nome binuminale
Alcedo atthis
Carl Linnaeus, 1758

U merlu piscadore (Alcedo atthis) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Alcedinidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U merlu piscadore hè un acellu di piccula taglia appartinendu à a famiglia di l'Alcedinidae. Misura à l'incirca 17 centimi di lunghezza è pesa trà 30 è 40 grammi. U so piumaghju hè caratterizatu da culori vivi è cuntrastate, incù un spinu verdeturchinu metallicu, un senu aranciu è un corpu biancu. U so bizzicu hè longu è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintare per u più cumpostu da pesci.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U merlu piscadore hè prisente in parte assai di l'Europa, da punente di a Russia sinu à u punente di l'Irlanda è da u nordu di a Scandinavia sinu à u sudu di u mare Terraniu. Omu u trova dinù in Asia, Mediu Oriente sinu à l'Asia di u sudestu. Stu acellu priferisce l'ambienti acquatichi tali e vadine, i lavi è i paduli, induv'ellu pò truvà un'abbundanza di pesci.

U merlu piscadore hè prisente in Corsica: ci s'annida raramente, ma hè un visitadore rigulare d'inguernu.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U merlu piscadore hè un acellu sulitariu è territuriale. Custruisce u so nidu in tunelli scavati in e sponde di i corsi d'acqua, di regula in a vicinanza di l'acqua. A femina dipone di media 6 à 7 ovi, ch'ella incuba mentre circa 20 ghjorni. I dui parenti participeghjanu à l'alimentazione di i ghjovani, chì chettanu u nidu dopu à circa 3 simane.

Stu acellu hè un eccellente ciuttadore è piscadore. Sceglie a so preda dapoi un ramu strapiumbendu l'acqua, po tuffa prestu per chjappà la incù u so bizzicu spinosu. U so rigimu alimintare si cumpone per u più di pesci, ma pò dinù cunsumà insetti acquatichi è crustacei.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U merlu piscadore appartene à a famiglia di l'Alcedinidae. Hè dinù cunnisciutu sottu à u nome scentificu d'Alcedo ispida. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, omu trova Alcedo hispida, Alcedo bengalensis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U merlu piscadore hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile in numerose rigione, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, di a polluzione di l'acqua è di l'eccessu di sfruttamentu di e risorse acquatiche. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a rigulazione di a persica, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]