Ajuga iva

À prupositu di Wikipedia
Ajuga iva
Ajuga iva
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Ajuga
Nome binuminale
Ajuga iva
Johann Christian Daniel von Schreber, 1774

Ajuga iva hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ajuga iva hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so casce sò opposte, ovale è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di l'ajuga iva sò ragruppate in spighe dense di culore turchinu o viulinu, è appariscenu di veranu è d'istate.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ajuga iva hè originaria da e rigione mediterranie, in particulare da u bacinu mediterraniu occidentale. Omu a trova per u più in i paesi tali a Spagna, u Portugallu, a Francia, l'Italia è a Grecia. 'Ssa pianta cresce di regula in ambienti secchi è assuliati, tali e pratuline, e culline è i bordi di strada.

Ajuga iva hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ajuga iva hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi scentifichi tali Teucrium iva è Ajuga chamaepitys. 'Ssi sinonimi sò imprudati in certe classifiche botaniche, ma l'appellativu Ajuga iva hè a più currentemente usata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ajuga iva hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, ferma relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu criticu. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'evuluzione di a so pupulazione è di pruteghje e zone induve si trova cù u fine di prisirvà 'ssa pianta priziosa.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]