Airbnb

À prupositu di Wikipedia

L'ortografia è a grammatica di 'ssu articulu ùn sò micca currette. Pudete cuntribuisce à ammigliurà le.


Airbnb (inizialmente Airbed and breakfast, "materasso gonfiabile è colazione") hè un portale di piattaforma cumunitaria pagata per a locazione di case per l'individui, cumpagnie hotele (lodges, camere d'ospiti è alberghi), è investitori in immubiliare in locazione para-hotel (locazione ammubiliata prufessiunale o locazione ammubiliata non prufessiunale) fundata in u 2008 da l'Americani Brian Chesky, Joe Gebbia è Nathan Blecharczyk. In u 2015, u situ web cuntene più di 1,5 milioni di publicità3 in 34.000 cità4 è 192 paesi5. A so sede hè in San Francisco, a sucietà hè detenuta è gestita da Airbnb Inc6.

In Europa, l'attività hè svolta da Airbnb Ireland Private Unlimited Company Dublin, una sucietà custituita da a lege irlandese7.

Cuncettu[mudificà | edità a fonte]

Airbnb permette à i viaghjatori di cunnettassi cù e cumpagnie hoteliere (alberghi, locande, pensioni), investitori LMNP o LMP chì a so attività hè extra-hotelera è l'individui chì affittanu tuttu o parte di a so propria casa cum'è alloghju in più. U situ offre una piattaforma di ricerca è di riservazione trà a persona chì mette a so sistemazione à dispusizione (u locatore) è un inquilanu (o un cliente). Copre più di 1,5 milioni di elenchi in più di 34.000 cità è 191 paesi. Da a creazione in Aostu 2008 finu à Ghjugnu 2012, più di 10 milioni di notte sò state riservate nantu à Airbnb9,10.

Dapoi ghjovi 17 nuvembre 2016, Brian Chesky hà presentatu i novi servizii pruposti da Airbnb chjamati esperienze è lochi. I servizii di "sperienza" sò a spartera da l'abitanti di a so vita suciale, di i so interessi è di u travagliu à un prezzu [micca chjaru]. I servizii di "piazza" sò indirizzi di lochi raccomandati secondu criteri specifici pruposti da guide sperte chì cunnoscenu u locu11.

Storia[mudificà | edità a fonte]

Brian Chesky, cofundatore è direttore di a cumpagnia, à u Dock, in Parigi, in u 2011.

Joe Gebbia (destra), cofundatore di Airbnb.

Pocu dopu à u so trasferimentu in San Francisco d'ottobre di u 2007, dui ghjovani cuncettori californiani Brian Chesky è Joe Gebbia anu creatu a cumpagnia AirBed & Breakfast ("materasso gonfiabile è colazione" in francese). U situ originale offre una locazione à breve termine di e parti di un appartamentu, cumprese a colazione, à e persone chì ùn pudianu micca riservà un hotel per via di saturazione di u mercatu12,13.

Anu avutu l'idea quandu campavanu in San Francisco. Sapianu chì ci era una cunvenzione di cuncepimentu maiò in corso in a so cità, ma tutte e camere d'albergu eranu state prenotate. Dopu anu decisu di affittà una stanza in u so appartamentu cù trè materassi gonfiabili (lettu d'aria), una colazione (colazione) è una accolta lucale, à pochi stranieri chì assistenu à l'evenimentu14. Da quì u nome "Air bed and breakfast".

In ferraghju di u 2008, Nathan Blecharczyk, diplumatu di l'Università di Harvard è architettu tecnicu si unì à elli è diventò u terzu cofundatore di a cumpagnia15. Durante e prime fasi di a furmazione di l'impresa, si concentranu nantu à eventi di grande profilo induve hè difficiule di truvà un locu per passà a notte16. U situ Airbedandbreakfast hè statu ufficialmente lanciatu l'11 Agostu 2017.

Per finanzà u situ web, i trè fundatori anu creatu una edizione speciale di scatule di cereali per a colazione, ispirendu a cuncezzione di i candidati presidenziali allora americani, Barack Obama è John McCain. Cusì anu creatu l'"Obama O" è "Cap'n McCain" 18. In dui mesi, 800 scatule di cereali sò vendute à 40 dollari ciascuna è guadagnanu più di 30.000 dollari per u sviluppu di a so attività. Dopu sò stati rimarcati da u cofundatore di a sucietà finanziaria di startup Y Combinator19, Paul Graham20. Anu trasfurmatu u so situ in nuvembre di u 200821 è offrenu pruprietà situate trà u mercatu di l'albergu è quellu di CouchSurfing22. In ghjennaghju di u 2009, Y Combinator hà invitatu Brian Chesky, Joe Gebbia è Nathan Blecharczyk à raghjunghje u so incubatore d'impresa per un periodu di prova di trè mesi23. Mentre u situ web hè dighjà in funzione, utilizanu u finanzamentu di 20 000 $ attribuitu da Y Combinator per andà in New York per scuntrà l'utilizatori è publicità u situ24.

In marzu di u 2009, u nome "Airbedandbreakfast.com" hè statu accurtatu in "Airbnb.com". U cuntenutu di u situ si espande è si sposta da spazi cumuni cù materassi à aria à case intere, appartamenti, stanze private, ecc. 25. Un annu dopu, quindici persone travaglianu in Brian Chesky è in u loft di Joe Gebbia in San Francisco. Brian Chesky hà lasciatu a so stanza quì per fà ne un ufficiu per l'impiegati è hè statu solu in alloghju Airbnb finu à chì a sucietà si trasferissi in u so primu spaziu di travagliu cumunu26.

A cumpagnia cresce rapidamente in l'annu è, in Novembre 2010, hà raccoltu $ 7.2 milioni cù fondi da Greylock Partners è Sequoia Capital27,28. I trè fundatori anu annunziatu chì nantu à 700 000 notti riservate nantu à u so situ web, 80% si sò svolte durante l'ultimi sei mesi29. U 25 maghju di u 2011, l'attore Ashton Kutcher, per mezu di u so fondu d'investimentu A-Grade Investment, hà annunziatu ch'ellu vulia investisce significativamente in a cumpagnia30. In lugliu 2011, a cumpagnia hà raccoltu $ 119,8 milioni31.

In lugliu 2014, a cuncezzione di u situ web, è dinò l'applicazione mobile, sò state riviste è hè statu creatu un novu logò32. In marzu 2015, Airbnb hà raccoltu un novu giru di finanzamentu chì hà valutatu a cumpagnia à 20 miliardi di dollari33.

Espansione internaziunale[mudificà | edità a fonte]

Un uffiziu Airbnb in Toronto, Canada.

Di maghju 2011, Airbnb hà acquistatu unu di i so cuncurrenti tedeschi, Accoleo. L'acquistu porta à a creazione di u primu uffiziu internaziunale di Airbnb in Amburgo46. In uttrovi 2011, a sucietà hà istituitu un secondu uffiziu internaziunale in Londra47. À u principiu di u 2012, Airbnb hà apertu 6 novi uffizii in u mondu sanu, in Parigi, Milano, Barcellona, ​​Copenaghen, Mosca è San Paulu48. A cumpagnia hà annunziatu in settembre 2013 chì a so sede europea seria situata in Dublinu.

À u principiu di nuvembre di u 2012, Brian Chesky hà annunziatu chì a sucietà si cuncintrava in Australia, u sicondu mercatu più grande daretu à i Stati Uniti. Per sustene stu sforzu, a cumpagnia apre un undicesimu uffiziu in Sydney49. U cunsumadore australianu riprisenta un decimu di a basa di utilizatori Airbnb50. Qualchì settimana dopu avè annunziatu sta stallazione in Australia, Airbnb si hè girata versu u mercatu asiaticu è hà apertu una nova sede in Singapore. L'ubbiettivu di a sucietà hè di acquistà 2 milioni di pruprietà in più in u cuntinente è di attirà più viaghjatori cinesi. Sò i più grandi spesi in u mondu, ma Airbnb si concentra nantu à i cinesi chì viaghjanu fora di a Cina, postu chì u paese usa e so rete suciale è i so sistemi di pagamentu in linea51,52. A cumpagnia hà ancu allargatu l'aprile 2015 è hà apertu un uffiziu in Cuba53.

Regulamentu[mudificà | edità a fonte]

In Germania[mudificà | edità a fonte]

In ghjennaghju 2014, a Corte Federale Tedesca hà dichjaratu chì a locazione di a so residenza à i turisti ùn hè micca coperta da un accordu di sottolocu è chì l'inquilinu ùn hà micca l'autorizazione per subaffittà u so alloghju nantu à e piattaforme di u tippu Airbnb, Wimdu o 9flats senza l'accordu. di u so pruprietariu, chì piglia tandu tutti i risichi. Questa decisione vene in u cuntestu di un casu trà un pruprietariu è u so inquilanu chì sottumette u so alloghju senza autorizazione per più di un annu à un totale di 52 turisti. Dopu avè amparatu, u pruprietariu mette fine à u cuntrattu senza avvisu per abusu è poi presenta una lagnanza54.

A cità di Berlinu impone à i pruprietarii di ottene una autorizazione per affittà tuttu u so alloghju dapoi u 1u di maghju 2016. A regula ùn s'applica micca à fà una stanza dispunibule in l'alloghju occupatu da u pruprietariu. I trasgressori sò sottumessi à una multa massima di 100.000 euro55.

In Spagna[mudificà | edità a fonte]

In 2015, u Parlamentu di a Catalogna hà impostu u pagamentu di una tassa di 65 centesimi di euro per notte è per persona in Barcellona, ​​45 centesimi fora di a cità. Hè pruibitu di affittà un alloghju sanu: un massimu di duie camere ponu esse affittate, in presenza di u pruprietariu, per menu di quattru mesi à l'annu56.

In i SUA[mudificà | edità a fonte]

Finu à u 2014, a locazione à cortu andà di a vostra casa per mezu di una piattaforma internet cum'è Airbnb hè pruibita in a cità nativa di a cumpagnia di San Francisco. Parechji pruprietarii sò ammintati è alcuni inquilini chì sottumettenu u so alloghju senza avvisà u so pruprietariu sò licenziati senza avvisu57. A situazione hà cambiatu in uttrovi 2014 quandu u merre di a cità hà fattu una lege chì legalizeghja a locazione à cortu andà in certe cundizioni: e cumpagnie di locazione devenu esse iscritte cusì in i registri di a cità è pagà u 14% di l'impositu. Sughjornu chì paganu ancu l'alberghieri58. D'appressu à un studiu incaricatu da Airbnb, trà u 2011 è u 2012, a mancanza di affitti di Airbnb per a cità era di 1,9 milioni59 $.

In New York, quandu una legge datata di u 2011 hà pruibitu a locazione di unità residenziali per un periudu di menu di 30 ghjorni60,61,62, un ghjudice di a cità in Maghju 2013 hà cundannatu à un utilizatore di Airbnb, Nick Warren, una multa di 2.400 $ per affittà a so appartamentu nantu à a piattaforma Internet per menu di 30 ghjorni63. D'aprile 2015, a sucietà Airbnb hà fattu una dumanda à a cità per caccià l'affari à cortu andà da l'illegalità in cambiu di u pagamentu di una specie di tassa turistica ch'ella ùn hà ancu pagatu64, 65.

Dapoi u 10 di settembre di u 2015, i residenti di Charlottesville, Virginia chì volenu affittà u so alloghju nantu à Airbnb devenu prima ottene una licenza d'operazione prufessiunale66.

In Francia[mudificà | edità a fonte]

A legge in Francia pruibisce a locazione o subaffittu di un spaziu abitabile chì a so superficia ùn supere micca i 9 metri quadrati, nè i 20 metri cubi67.

D'agostu 2015, a piattaforma hà annunziatu chì da ottobre 2015, ella stessa culleriava a tassa turistica per nome di i so invitati in Parigi68. U listessu annu, Airbnb hà iniziatu à raccoglie una tassa di 75 centesimi di euro per persona per notte in Chamonix-Mont-Blanc per contu di a merria69.

In ghjennaghju 2016, più di 50.000 case eranu in linea nantu à a piattaforma70.

U listessu mese, l'Assemblea Naziunale modifica u prughjettu di lege per una Repubblica Digitale cun l'emendamentu n. 376, aghjunghjendu un articulu 23 bis è ter rende passibile di prigiò, amende pesanti è ancu sfrattu da u so alloghju à qualsiasi persona chì affitta. cum'è Airbnb senza avè l'autorizazione scritta di u so pruprietariu71. L'emenda hè difesa in particulare da a deputata PS Sandrine Mazetier72.

Una struzzione fiscale di u 30 d'Agostu 2016 hà clarificatu a pusizione di l'amministrazione in quantu à u redditu generatu da l'attività di u locatore73,74

Tariffa d'alloghju Airbnb in Parigi per 1.000 abitanti, 2017.

In 2017, Parigi ferma a prima cità Airbnb in u mondu. In 2016, a Francia era a seconda destinazione più grande per l'utilizatori in u mondu, cù ottu milioni d'utilizatori chì venenu in Parigi75,76. Ci hè una alta proporzione di affitti in u centru di a cità. Da una parte, ci hè una densità di pupulazione più bassa è menu alloghju, è da l'altra parte, ci hè assai alloghju dedicatu solu à Airbnb per i turisti. A carta di punta ci mostra u gradiente di sta prupurzione di case chì diminuisce à misura chì si alluntana da u centru. U secondu, ottu è nonu arrondissements anu parechji monumenti, dunque sò lochi favuriti da u turismu. Questi distretti anu ancu una alta proporzione di abitazioni vacanti, ciò chì aumenta a proporzione di abitazioni dispunibili à affittà77.

Dapoi u 1 di dicembre, e publicità per l'alloghju turisticu ammubulatu devenu avè un numeru di registrazione chì deve esse publicatu nantu à a publicità. Quest'ultima hè aduprata per verificà chì i locatori ùn superanu micca un periodu di 120 ghjorni à l'annu78. L'11 d'aprile di u 2018, a Cità di Parigi hà annunziatu ch'ella presentava prucedure pruvisorie contr'à Airbnb è u so cuncurrente Wimdu per ùn avè micca cacciatu annunzii di lucazione senza un numeru di registrazione da u so situ web, cum'è previstu da a legge79.

In ghjugnu 2018, un accordu hè statu firmatu cù Century 21 per simplificà è facilità a subaffittazione di l'alloghju à i viaghjatori finu à 120 ghjorni à l'annu nantu à Airbnb80.

In nuvembre 2018, a cità di Strasburgu hà impostu a registrazione di e locazione ammubiliate81.

Altre cità anu messu in opera sta registrazione: Nizza, Tours, Bordeaux, Lione, Tolosa, Annecy, Aix-en-Provence, Cannes, Biarritz è vintitrè altre cumune di u Paese Bascu.

Affare di subaffittamentu[mudificà | edità a fonte]

In Francia, l'ascesa di e piattaforme di locazione internet peer-to-peer cum'è Airbnb intensifica u fenomenu di subaffittu82,83. Tuttavia, alcune pratiche sò illegali67,76. Hè veramente illegale per qualsiasi inquilanu chì hà firmatu un affittu per un alloghju micca mubilatu prima di u 27 di marzu di u 2014, secondu a lege di u 6 di lugliu di u 1989 chì tende à migliurà e relazioni di locazione, di sottumette u so alloghju senza l'accunsentu di u so pruprietariu, chì deve ancu cunvalidà u prezzu di a subaffittu84. Se a locazione hè stata firmata dopu à u 27 di marzu di u 2014, u prezzu di a subaffittu per metru quadru ùn pò micca supere quellu di a locazione67.

In modu più generale, quandu un inquilinu subaffitta a so casa, ammubiliata o senza mobili, in casu di disputi, hè u pruprietariu chì hè tenutu rispunsevule à l'ochji di a lege67. Inoltre, l'assicuranza di l'inquilini ùn copre micca i danni chì si verificanu durante una subaffittu67. Per l'alloghju à pocu affittu, hè pussibule solu sottumette una parte di u vostru alloghju cù una franchigia particulare, grazia à a lege Boutin di u 25 di marzu di u 2005.

U 13 di ferraghju di u 2014, u tribunale di grande istanza di Parigi hà cundannatu per a prima volta un inquilanu chì avia subaffittu una di e so camere via u situ web. U tenant hè statu cundannatu à pagà 2.000 euro in danni à u so pruprietariu86.

In uttrovi 2018 un tribunale hà impostu u rimborsu tutale di e subaffitti pagate grazie à Airbnb87.