Aglais ichnusa

À prupositu di Wikipedia
Aglais ichnusa
Aglais ichnusa
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Genaru Aglais
Nomu binuminali
Aglais ichnusa
Franco Andrea Bonelli, 1826, 1782

Aglais ichnusa hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Nymphalidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Aglais ichnusa hè una sbarabattula appartinendu à a famiglia di i Nymphalidae è à a sottufamiglia di i Nymphalinae. Si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula una largura da 50 à 60 millimitri. I so ali sò di culori arancinu vivu, incù tacchi neri è bianchi carattaristichi. U sottu di l'ali hè più chjaru, incù mutivi simili ma di menu prununciati. I masci è i femini prisentani diffarenzi suttili in a culurazioni è a forma di l'ali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Aglais ichnusa hè endemicu di l'isula di Sardegna, in Italia. Omu u trova par u più in i zoni buscosi è i pratulini di muntagna di l'isula. A so distribuzioni hè limitata à 'ssu righjonu spicificu, ciò chì difatti una spezia unica è priziosa.

Aglais ichnusa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di l'Aglais ichnusa cumencia da l'uvata annantu à i pianti ospiti, tali l'urticuli. I bruchi emerghjini da l'ova è si nutriscini di i fogli di 'ssi pianti. Passani da parechji stadii di crescita prima di trasfurmà si in crisalidi. U periudu di crisalidi dura à l'incirca dui sittimani, è dopu l'adultu emerghji.

L'adulti si cibani par u più nettaru di i fiora, in particulari di i fiora di buddleia è di cardu. Sò attivi mentri a ghjurnata è poni essa ussirvati in traccia di bulà prestu di un fiori à l'altru. U so bulu hè graziosu è i so culori vivi i rendini faciuli cunniscitoghji.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Aglais ichnusa hè ancu cunnisciutu sottu u nomu di Nymphalis ichnusa in a litteratura scentifica. 'Ssu nomu hè calchì volta usatu com'è sinonimu di l'appiddativu attuali. Eppuri, a dinuminazioni ufficiali hè oramai Aglais ichnusa.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Aglais ichnusa hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par via di a so distribuzioni giugrafica limitata. I minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia cumprendini a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni buscosi è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssa spezia singula, sò escinziali par assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]