Aeshna cyanea

À prupositu di Wikipedia
Aeshna cyanea
Aeshna cyanea
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Aeshnidae
Generu Aeshna
Nome binuminale
Aeshna cyanea
Otto Friedrich Müller, 1764

Aeshna cyanea hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di l'Aeshnidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Aeshna cyanea, ancu cunnisciuta sottu à u nome cumunu di a filangrocca turchina, hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordine di l'odunati è à a famiglia di l'Aeshnidae. 'Ssa spezia si distingue da a so taglia impunente è a so culurazione turchina caratteristica. I masci misuranu di media trà 7 è 8 centimi di longu, mentre ch'è e femine ponu aghjunghje insin'à 9 centimi. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù l'ale trasparente è l'ochji globulosi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'Aeshna cyanea hè largamente sparta in Europa, u nordu di a penisula iberica sinu à a Scandinavia, è da u punente di a Francia insin'à u punente di a Russia. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia cintrale. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti acquatichi tali i lavi, i stagni è i paduli, induv'ella pò riproduce si è caccighjà e so prede.

Aeshna cyanea hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A filangrocca turchina hè un insettu predatore chì si nutrisce per u più d'altri insetti, tali e zinzale, e mosche è e farfalle. Caccighjeghja bulendu prestu è chjappendu e so prede incù e so zampe da davanti. E larve di l'Aeshna cyanea si sviluppanu in acqua, induv'elle passanu a maiò parte di a so vita prima di metamurfusà si in adulti. Si cibanu di picculi organismi acquatichi è sò elle stesse a preda di pesci è d'altri predatori acquatichi.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

L'Aeshna cyanea appartene à a famiglia di l'Aeshnidae, chì ragruppa numerose spezie di filangrocche. Hè qualchì volta chjamata Aeshna bicellulata o Aeshna juncea in a litteratura scentifica. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Aeshna cyanea.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'Aeshna cyanea hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è numerosi insetti, hè sensibile à i cambiamenti di u so ambiente naturale, tali a distruzzione di e zone umite è l'inguinamentu di l'acqua. A cunsirvazione di 'ssi ambienti hè dunque essenziale per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è numerose altre filangrocche. Misure di prutezzione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò necessarie per prisirvà l'Aeshna cyanea è u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]