Aegithalos caudatus

À prupositu di Wikipedia
Aegithalos caudatus
Aegithalos caudatus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Aegithalidae
Generu Aegithalos
Nome binuminale
Aegithalos caudatus
Carl Linnaeus, 1758

Aegithalos caudatus hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Aegithalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Aegithalos caudatus hè un picculu acellu appartinendu à a famiglia di l'Aegithalidae. Misura circa 14 centimi di longu, chì a so mità hè custituita da a so longa coda. U so piumaghju hè per u più grisgiu brunicciu, incù una fascia nera annantu à l'ochji è una machja bianca annantu à i buccelli. U so bizzicu hè fine è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintare cumpostu per u più d'insetti è di piccule granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Aegithalos caudatus hè prisente in parte assai di l'Eurasia, da l'Europa occidentale insin'à l'Asia orientale. Omu u trova dinù in certi rigione d'Africa suprana. Priferisce l'ambienti buscosi, tali e fureste di coniferi, i buschetti è i parchi. Eppuru, hè dinù capace à adattà si à ambienti più aperti, cum'è i giardini è i frutteti.

Aegithalos caudatus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stu acellu hè cunnisciutu per u so cumpurtamentu gregariu, furmendu à spessu di picculi gruppi famigliali. Hè assai attivu è agile, culluchendu si prestu à traversu e branche di l'arburi in cerca di nutrimentu. Aegithalos caudatus custruisce nidi à forma di boccia, tissuti incù materiali tali i sticcatelli, i marmuzzi è e ragnate. A femina dipone di regula trà 7 è 12 ovi, ch'ella incuba mentre circa duie simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Aegithalos caudatus appartene à a famiglia di l'Aegithalidae, chì cumprende dinù altre spezie di cappelline à longa coda. Esistenu parechji sinonimi per designà 'ssa spezia, tali Acredula caudata è Psaltria caudata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Aegithalos caudatus hè una spezia relativamente sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Bench'ellu possi esse affittatu da a distruzzione di u so ambiente naturale, hè capace à adattà si à ambienti mudificati da l'attività umana. Per via di cunsequenza, ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia in priculu. Eppuru, hè impurtante di cuntinuà à surviglià a so pupulazione è di prisirvà l'ambienti apprupriati per assicurà a so cunsirvazione à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]