Acrocephalus melanopogon

À prupositu di Wikipedia
Acrocephalus melanopogon
Acrocephalus melanopogon
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Acrocephalidae
Generu Acrocephalus
Nome binuminale
Acrocephalus melanopogon
Coenraad Jacob Temminck, 1823

Acrocephalus melanopogon hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Acrocephalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Acrocephalus melanopogon hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Acrocephalidae. Stu acellu misura à l'incirca 14 centimi di lunghezza è pesa trà 12 è 15 grammi. Prisenta un piumaghju brunu è verde annantu à u corpu è l'ale, mentre ch'è u so corpu hè più chjaru, di culore biancastru. U so bizzicu hè fine è pinzutu, adattu à u so rigimu alimintare per u più cumpostu da insetti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Acrocephalus melanopogon hè una spezia migratrice chì si riproduce in Europa è inguerna in Africa subsahariana. Mentre u periodu di riproduzione, omu pò truvà lu in e zone umite, i paduli è e cannicce. Nichja per u più in i paesi d'Europa cintrale è di l'Estu, tali a Polonia, l'Ungaria è a Rumania. Mentre l'inguernu, migra ver'di l'Africa, induv'si trova per u più in e rigione di u Sahel è di l'Africa di u Punente.

Acrocephalus melanopogon hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Acrocephalus melanopogon hè un acellu cantadore, cunnisciutu per u so cantu meludiosu è cumplessu. I masci cantanu per difende u so territoriu è attirà e femine mentre u periodu di riproduzione. Custruiscenu nidi à forma di cuppa in a canna o i machjoni, in a vicinanza di l'acqua. A femina dipone di regula trà 3 è 5 ovi, ch'ella incuba mentre circa duie simane. I dui parenti participeghjanu à l'allevu di i ghjovani, chì chettanu u nidu dopu à circa duie simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Acrocephalus melanopogon appartene à u generu Acrocephalus. Hè dinù cunnisciutu sottu à u sinonimu Acrocephalus palustris melanopogon. 'Ssa spezia hè stata discritta per a prima volta da u naturalistu olandese Coenraad Jacob Temminck in u 1823.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Acrocephalus melanopogon hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia in calata in certe rigione, ferma à l'ingrossu stabile. E principale minacce per 'ssa spezia sò a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, è ancu a polluzione di l'acqua. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]