Achillea millefolium

À prupositu di Wikipedia
Achillea millefolium
Achillea millefolium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Achillea
Nomu binuminali
Achillea millefolium
Carl Linnaeus, 1753

Achillea millefolium hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Achillea millefolium hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da i so fogli finamenti frastagliati è i so infiuriscenzi in cucculi di fiurareddi bianchi o rusulini. I piccioli di 'ssa pianta poni aghjunghja un'altezza da 30 à 80 centimi. I casci sò alterni è d'un verdi vivu. I fiora, inquantu ad eddi, sò chjuchi è ragruppati in capulini.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L' Achillea millefolium hè una spezia largamenti sparta à traversu u mondu. Omu a trova par u più in i righjoni timparati di l'emisferu nordu, in particulari in Auropa, in Asia è in America subrana. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'America suttana è d'Australia. 'Ssa pianta hà a particularità d'adattà si à diffarenti tipi di terri, ciò chì spiega a so prisenza in ambienti varii tali i pratulini, l'arici di furesti, i zoni muntosi è i tarreni abbandunati.

Achillea millefolium hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L' Achillea millefolium hè stata discritta par a prima volta da u naturalistu svidesu Carl von Linné in 1753 in a so opara Species Plantarum. Apparteni à u genaru Achillea, chì ragruppa parechji spezii di pianti arbacei. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, si pò cità Achillea lanulosa, Achillea borealis è Achillea alpicola.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L' Achillea millefolium hè una spezia cunsidarata com'è essendu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Hè largamenti sparta è ùn hè micca minacciata in a maiò parti di i so ambienti naturali. Eppuri, certi sottuspezii o pupulazioni isulati poni essa vulnerevuli par via di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva o u cambiamentu climaticu. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi induva 'ssa pianta si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]