Acer opalus

À prupositu di Wikipedia
Acer opalus
Acer opalus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Sapindales
Famiglia Sapindaceae
Genaru Acer
Nomu binuminali
Acer opalus
Heinrich Friedrich, 1822

Acer opalus hè un arburi chì faci parti di a famiglia di i Sapindaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Acer opalus hè un arburi di a famiglia di i Sapindaceae. Pò aghjunghja un'altezza da 20 à 30 metri è u so fustu pò misurà sinu à 1 metru di diamitru. I casci sò simplici, lubati è misurani da 5 à 10 cm di longu. Sò verdi scuru da sopra è più chjari da sottu. I fiora sò chjuchi è giaddicci, ragruppati in gaspi pindenti. I frutti sò samari, sciacciati è alati, misurendu da 2 à 3 cm di longu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Acer opalus hè prisenti in parti assà di l'Auropa, nordu di a Spagna insin'à a Russia. Omu u trova ancu in Asia minori è in Africa subrana. Cresci in i furesti di frunduti, i boschi chjari è l'arici, annantu à i terri freschi è ricchi di nutrimenti.

Acer opalus hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Acer opalus hè statu discrittu par a prima volta in 1753 da Carl von Linné in a so opara Species Plantarum. Hè stata classificatu in u genaru Acer, chì ragruppa i chiralbi di u mondu sanu. Hè calchì volta chjamatu Acer obtusatum o Acer opalum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Acer opalus ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Eppuri, com'è numarosi arburi, hè minacciatu da a disfuristazioni è a frammintazioni di u so ambienti naturali. Hè ancu sensibuli à certi malatii, com'è a verticillosi, chì pò caghjunà danni impurtanti di l'arburi. Misuri di cunsirvazioni sò dunqua nicissarii pà prisirvà 'ssa spezia è u so ambienti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]