Vai al contenuto

Torri Annunziada

À prupositu di Wikipedia

Torri Annunziada hè una cumuna taliana di 39.597 abitanti in a cità metropolitana di Napuli, in a regione Campania, in u sudu di l'Itàlia.

S'allonga in l'insenatura più interna di u Golfu di Napuli, in una stretta striscia di terra chjusa trà u Vesuviu è u mare: hè tandu una cumuna di a Zona Rossa di u Vesuviu. Ghjè dinò una impurtante stazione balneare appoi a cumuna hè membru di u Parcu Regiunale di u fiume Sarnu, chì marca u so cunfine miridiunale cù a so foce.

Dapoi di a so fundazione, a pesca, u cummerciu, u turismu è a pruduzzione di pasta sò state e sò attività principali, à tal puntu ch'ella hè stata chjamata a "Capitale di l'arte di a panificazione", per via di a pruduzzione massiccia chì hà raghjuntu u so piccu in u periodu di u dopuguerra, cù più di sessanta mulini è fabbriche di pasta , di i quali e marche Voiello è Setaro restanu in funzione, trà e più cunnisciute è premiate in u mondu [1] . Dapoi u periodu di a prima rivoluzione industriale, hè statu un centru di pruduzzione impurtante , prima in u settore di a metallurghja è di l'acciaiu, è, oghje, in u settore nauticu è farmaceuticu, è ancu in u settore portuale, ospitendu u terzu portu più grande di a regione . Hè dinò a sede di u stabilimentu militare di Spolette, prima a Reale Fabbrica d'Armi sottu à u Regnu di e Due Sicilie, è oghje gestita da u Ministeru di a Cultura [2] .

Si trova nantu à i resti di l'antica Oplontis, una cità residenziale imperiale è patrizia, suttarrata da l' eruzione di u Vesuviu in u 79 D.C., di a quale cunserva e terme attive [3] è u situ archeologicu, ricunniscitu cum'è Patrimoniu Mundiale d'Italia da l'UNESCO dapoi u 1997 .

  1. Luca Fortis (Errore Lua: bad argument #2 to 'formatDate': invalid timestamp 'ghjennaghju'.). "Da Torre Annunziata a Gragnano, il "culto" della pasta". Il Giornale. Check date values in: |date= (help)
  2. Brunello de Stefano Manno; Gennaro Matacena, Le Reali Ferriere ed officine di Mongiana, Napoli, casa editrice storia di Napoli e delle due Sicilie, 1979.
  3. R. Liberatore, Nuove ed antiche terme di Torre Annunziata, da Annali civili, Napoli, 1835.