Vai al contenuto

Sorbus aucuparia

À prupositu di Wikipedia
Sorbus aucuparia
Sorbus aucuparia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Sorbus
Nome binuminale
Sorbus aucuparia
Carl Linnaeus, 1753

Sorbus aucuparia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Sorbus aucuparia hè un arburu di a famiglia di e Rosaceae. Hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale. Stu arburu aghjunghje di regula un'altezza da 5 à 15 metri, incù una curona attundata è densa. E casce sò cumposte è misuranu à l'incirca 10 à 20 cm di longu. Sò verde scuru annantu à u sopra è più chjare in sottu. I fiori bianchi o crema appariscenu di veranu, furmendu grande gaspe. I frutti sò baghi rossi, chì maturanu d'auturnu è fermanu annantu à l'arburu mentre l'inguernu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Sorbus aucuparia hè spartu in l'Europa sana, di a Scandinavia à u mare Terraniu. Omu u trova ancu in Asia occidentale, in particulare in Turchia è in Iranu. Stu arburu priferisce e terre belle assiccate è si sviloppa à spessu in e fureste miste, l'arici è e zone muntose.

Sorbus aucuparia hè prisente in Corsica.[1]

Sorbus aucuparia hè un arburu scasciante chì fiurisce di veranu. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape. I frutti, ricchi di vitamine, sò assai apprizziati da l'acelli. I granelli sò spergugliati da l'acelli chì i cunsumanu è l'elimineghjanu in i so escrementi. A germinazione di i granelli hè favurita da un periodu di fretu, ciò chì spiega perchè i ghjovani piantini appariscenu à spessu dopu à un inguernu rigurosu.

Sorbus aucuparia appartene à u generu Sorbus, chì ragruppa numerose spezie d'arburi è d'arbusti. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Sorbus oxyacantha, Sorbus domestica, Sorbus aucuparia var. edulis. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di a spezia, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Sorbus aucuparia hè una spezia cumuna è largamente sparta in Europa. Ùn hè micca cunsideratu cum'è minacciatu è ùn face micca l'ogettu di misure di cunsirvazione particulare. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale pò avè un impattu annantu à a so pupulazione. Hè impurtante di prisirvà e fureste miste è e zone induve stu arburu si sviloppa cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]