Vai al contenuto

Salaria pavo

À prupositu di Wikipedia
A bacciulosa di caletta
Salaria pavo
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Blenniiformes
Famiglia Blenniidae
Generu Salaria
Nome binuminale
Salaria pavo
Antoine Risso, 1810

A bacciulosa di caletta (Salaria pavo) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Blenniidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

A bacciulosa di caletta misura di media 10 à 15 centimi di lunghezza è prisenta una culurazione varievule andendu da bruna à verde, incù tacche turchine è arancine annantu à u corpu. Pussede una testa larga è nutaghjole dursale è anale lungarine.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

A bacciulosa di caletta hè prisente in acque marine di l'acque custiere di u mare Terraniu, di u mare Atlanticu orientale è di u mare Neru. Omu a trova di regula in e zone rucciose è l'erbaghji marini, induv'ellu si nutrisce di picculi crustacei è di larve d'invertebrati.

A bacciulosa di caletta hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

A bacciulosa di caletta hè un pesciu territuriale chì stabilisce u so territoriu in i caravoni è e spaccature di i scogli. Hè capace à cambià di culore per camuffà si è pruteghje si da i predatori. A riproduzione di 'ssa spezia hè ovipara, l'ovi essendu diposti in nidi custruiti da u masciu.

Salaria pavo appartene à u generu Salaria, chì ragruppa parechje spezie di bacciulose. I so eventuali sinonimi sò Blennius pavo è Blennius pholis.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì a bacciulosa di caletta ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, hè sottumessa à certe prissione ligate à a polluzione di l'acque custiere è à a distruzzione di u so ambiente naturale. Hè dunque impurtante di mette in piazza in certi lochi e misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è u so ecusistema.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]