Pittura di Pasquale Paoli da Luigi Varese

Pittura di Pasquale Paoli da Luigi Varese hè un'opera d'arte sposta à u Museu di Bastia[1]. Hè stata fatta in u 1851 da u pittore bastiacciu Luigi Varese (1797-1852)[2]. Hè unu di i pittori corsi i più famosi.
Luigi Varese hè esciutu da una famiglia di sgiò bastiacci, chì stavanu in u quartieru di San Ghjisè. Hà fattu i so studii in Italia è era dinù scultore[3]. Hè ellu chì hà fattu u bustu di Pasquale Paoli chì si trova in a cità di L'Isula Rossa. Hà fattu dinù a scultura munumentale di Paoli chì si truvava in l'entrata di u Teatru di Bastia, ma chì hè stata distrutta durante i bumbardamenti di u 1943, durante a segonda guerra mundiale.
In u 1829 Luigi Verese crea una scola municipale di dissegnu in Bastia. Era una scola gratisi, chì dava corsi a sera per l'operai, bancalari o muradori chì si vulianu perfezziunà.
L'opera
[mudificà | edità a fonte]Hè stata fatta dopu à a morte di Pasquale Paoli. Hè unu di i ritratti i più famosi d'ellu. Tandu, Paoli diventa un'eroe pè tutti i Corsi. A Corsica hè diventata francese, ma parechji artisti volenu difende l'identità corsa è tene e leie cun l'Italia. Per quessa, s'interessanu à a storia è i grandi persunagi cum'è Paoli[4].
Varese face una pittura di l'omu puliticu, micca u capimachja guerrieru.
Paoli hè rapresentatu in traccia di fidighjà versu a diritta, vale à dì versu l'avvene, o forse versu l'orizonte. Simbulizeghja a cunfidenza in l'avvene, a sperenza, a riflessione. Paoli pare determinatu, cunvintu. U fondu hè scuru, ci dà un'impressione di calma. Ma u so visu chjaru. U sguardu di u spettatore si porta nant'à u visu di Paoli.
Ci hè una pagina bianca : rapresenta l'avvene da scrive.
Luigi Varese hà vulsutu rende omagiu à un omu ch'ellu ammirava. Hè un ritrattu cummemurativu, sulennu, è ottimistu, cunfidente in l'avvene.
Infurmazione
[mudificà | edità a fonte]Numeru d'inventariu : MEC.84.2.2
Dimensione : 118.5 cm x 95.2 cm
Note
[mudificà | edità a fonte]- ↑ https://pop.culture.gouv.fr/notice/joconde/03290007658
- ↑ Elisabeth Cornetto et Sylvain Gregori, Bastia, une histoire revisitée catalogue des collections permanentes exposées, Musée de la Ville de Bastia, 2011. ISBN : 9782953641325
- ↑ https://musee.bastia.corsica/acquisition/portrait-de-jeune-femme/
- ↑ https://www.calameo.com/read/00482042555fbab659d7a?fbclid=PAY2xjawONJSFleHRuA2FlbQIxMQABp61xnaNXXO_nQQH2GnwTB3h5UxLCaHgT9rZGCn3IZ_B9mdd92vJH7o6ibmdO_aem_ZfevGoKPKzs07mFL2X1LwQ