Vai al contenuto

Phytolacca dioica

À prupositu di Wikipedia
Phytolacca dioica
Phytolacca dioica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Phytolaccaceae
Genaru Phytolacca
Nomu binuminali
Phytolacca dioica
Carl Linnaeus, 1762

Phytolacca dioica hè una spezia d'arburi chì faci parti di a famiglia di i Phytolaccaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Phytolacca dioica hè una spezia d'arburi appartinendu à a famiglia di i Phytolaccaceae. 'Ssu arburivivaci pò aghjunghja un'altezza da 2 à 4 metri. Si distingui da u so picciolu russicciu, i so fogli uvali è i so fiora bianchi ragruppati in gaspi. I frutti di Phytolacca dioica sò baghi di culori purpureu scuru, chì sò tossichi par u cunsumu umanu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Phytolacca dioica hè urighjinaria d'America suttana, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni subtrupicali è timparati d'Arghjintina, di u Brasili, di u Paraguai è di l'Uruguai. 'Ssa pianta hà ancu stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in America subrana è in Australia.

Phytolacca dioica hè prisenti in Corsica.[1]

Phytolacca dioica hè una pianta dioica, ciò chì significheghja ch'edda hà individui masci è femini distinti. I fiora masci è femini si trovani annantu à pianti spiccati. L'impullinazioni hè par u più assicurata da l'insetti, chì sò attratti da i fiora bianchi è u so nettaru. I frutti di Phytolacca dioica sò spargugliati da l'aceddi chì cunsumani i baghi è elimineghjani i graneddi in i so escrementi.

Phytolacca dioica hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Phytolacca decandra var. dioica è Phytolacca dioica var. decandra. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Phytolacca dioica.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Phytolacca dioica hè una spezia chì ùn faci micca l'ughjettu d'una priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè cunsidarata com'è una pianta invadenti in certi righjoni ind'edda hè stata intradutta, par causa di a so capacità à diffonda si prestu è à fà cuncurrenza à i spezii indigeni. Eppuri, in a so aria di ripartizioni naturali, Phytolacca dioica ghjoca un rollu eculogicu impurtanti arrichendu u cibu è un aggrottu à numarosi spezii d'aceddi è d'insetti.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]