Vai al contenuto

Phoxinus phoxinus

À prupositu di Wikipedia
Phoxinus phoxinus
Phoxinus phoxinus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Cypriniformes
Famiglia Cyprinidae
Generu Phoxinus
Nome binuminale
Phoxinus phoxinus
Carl Linnaeus, 1758

Phoxinus phoxinus hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Cyprinidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Phoxinus phoxinus hè un picculu pesciu chì misura di media trà 5 è 10 centimi di lunghezza è pussede un corpu lungarinu è affusulatu. A so culurazione varieghja da brunu u verde incù rispechji argentati annantu à i fianchi.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Phoxinus phoxinus hè largamente spartu in Europa, in Asia Minore è in Africa suprana. Omu u trova per u più in e vadine, i fiumicelli è i lavi d'acqua dolce à currente muderatu. Affizziuneghja l'acque chjare è bè ossigenate.

Phoxinus phoxinus hè prisente à locu à locu in acque dolce di Corsica.[1]

Phoxinus phoxinus hè un pesciu gregariu chì campa in scialmi. Si nutrisce per u più di picculi invertebrati acquatichi tali larve d'insetti, crustacei è varmi. A so riproduzione hà locu di veranu, e femine diponenu i so ovi sopra à substrati rucciosi o vegetali. I ghjovani si sviloppanu prestu è aghjunghjenu a maturità sissuale in uni pochi di mesi.

Phoxinus phoxinus hè dinù cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Leuciscus phoxinus, Cyprinus phoxinus è Rutilus phoxinus.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Phoxinus phoxinus hè una spezia relativamente cumuna è largamente sparta. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a polluzione di l'acqua, a distruzzione di u so ambiente naturale è a pesca eccessiva. E misure di cunsirvazione tale a prutezzione di e zone umite è a rigulazione di a pesca sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]