Vai al contenuto

Muzaru

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Mugil cephalus)
U muzaru
Mugil cephalus
Classificazione scentifica
Regnu Animalia
Divisione Chordata
Classa Actinopterygii
Ordine Mugiliformes
Famiglia Mugilidae
Generu Mugil
Nomu binuminale
Mugil cephalus
Linnaeus, 1753

U Muzaru (o Mazzardu) (Mugil cephalus) hè un tipu di pesciu di mare chì faci parte di a famiglia di i Mugilidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

U muzaru hè caratterizatu da u so corpu lungarinu è affusulatu, a so testa larga è sciacciata, è ancu a so culurazione argentata incù rispechji azurati. Pò aghjunghje una taglia massima di 1 metru di longu è pisà insin'à 6 chilugrammi.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

U muzaru hè prisente in acque marine di l'acque custiere trupicale è subtrupicale di u mare Atlanticu, di l'oceanu Indianu è Pacificu, è ancu in u Meditteraniu. Omu u trova in particulare u longu di e coste di l'Africa, di l'Asia, di l'America Suda è di l'America cintrale.

Mugil cephalus hè prisente in acque marine di Corsica.[1]

U muzaru hè per u più erbivoru, nutriscendu si di rubu, d'alghe è di picculi organismi marini. Si culloca in scialmi è migra sicondu e staghjone è e cundizione ambientale. A riproduzione di u muzaru hà locu in acqua dolce, induve e femine diponenu i so ovi chì sò dopu fecundati da i masci.

U muzaru appartene à l'ordine di i Mugiliformi è à a famiglia di i Mugilidae. I sinonimi scentifichi di 'ssa spezia inchjudenu Mugil capito, Mugil chilensis è Mugil gaimardianus.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

U muzaru hè una spezia largamente sfruttata per a pesca cummerciale è artigianale, ciò chì hà caghjunatu una diminuzione di e so pupulazione in certe rigione. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu in certi lochi per limità a pesca eccessiva è pruteghje l'ambienti essenziali à a riproduzione è à a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  • Miniconi R., Molinier R., Nouhen D., Pimort M.-J. (1980) Pesci di Corsica è di u Mediterraniu, Parcu Naturale Regiunale di Corsica (in francese)
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]