Vai al contenuto

Lepidion lepidion

À prupositu di Wikipedia
Lepidion lepidion
Lepidion lepidion
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopterygii
Ordine Gadiformes
Famiglia Moridae
Generu Lepidion
Nome binuminale
Lepidion lepidion
Risso, 1810

Lepidion lepidion hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Moridae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Lepidion lepidion prisenta un corpu lungarinu è affusulatu, cù una culurazione grisgia argentata è scaglie belle visibile.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Omu trova Lepidion lepidion in l'acque frete di u mare Atlanticu Nordu, in particulare longu e coste di l'Europa occidentale, di l'Islanda è di a Nurvegia. Hè dinù prisente in u mare di u Nordu è in u mare Balticu.

In Corsica, Lepidion lepidion hè prisente in acque marine.[1]

Lepidion lepidion hè un pesciu demersale, vale à dì ch'ellu campa vicinu à u fondu marinu, à prufundità chì ponu ghjunghje sin'à 500 metri. Si nutrisce soprattuttu di picculi pesci, crustacei è cefalopodi. A ripruduzzione hà locu d’inguernu, cù e femine chì diponenu grandi quantità d’ovi chì sò fecundati da i masci.

Lepidion lepidion appartene à l'ordine di i Gadiformi è à a famiglia di i Moridae. Hè qualchì volta designatu sottu à i sinonimi Lota lepidion o Molva lepidion. 'Ssa spezia hè strettamente apparintata à Lepidion guentheri.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Lepidion lepidion hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione, è a so pupulazione pare stabile. Eppuru, hè qualchì volta catturatu di manera accissoria à u mumentu di a pesca cummerciale, ciò chì pò avè un impattu annantu à i so effettivi. E misure di gestione sò messe in ballu per assicurà a durabilità di 'ssa risorsa alieutica.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, *Parlata aghjaccina cittatina è paisana*, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]