Vai al contenuto

Göncruszka

À prupositu di Wikipedia

Göncruszka (in sluvaccu: Gynecká Ruská; in ebraicu: גנצרוסקה) hè un paesolu situatu in a Cuntea di Borsod-Abaúj-Zemplén, à u nordeste di l'Ungheria. In 2024, a so pupulazione era di 672 abitanti.

U paese si trova à 60 chilometri da Miskolc, in a valle di u fiume Hernád. U paese u più vicinu hè Gönc, à 4 km à u nordu; l’altri vicini sò Hejce à u sudeste è Vilmány à u sudu.

Cimiteriu ebraicu

Göncruszka hè una anziana stazione d’insediamentu risalente à u seculu XIII. U so nome hè mintuvatu per a prima volta in u Váradi Regestrum in 1220 cum’è Vruzca, è dopu in 1221 cum’è Rvzka. Dopu, u nome hà cambiatu parechje volte: Ruzka, Ruska, Wruzka, Kornis Ruska, è infine Göncruszka in u 1700.

I primi Ghjudei s’installonu in a zona à a fine di u XVIII seculu. A cumunità fù fundata à l’iniziu di u XIX seculu, cù a custruzzione d’una sinagoga. Ci hè ancu oghje un cimiteriu ebraicu. In 1944, dopu l’occupazione nazi, tutti i Ghjudei di u paese fùrun deportati in un ghettò in Košice, è da quì, mandati in Auschwitz.

Durante i seculi XIX è XX, a pupulazione era trà 1.200 è 1.500 abitanti. In 1977, Göncruszka fù assuciatu à a cità di Gönc, una decisione chì purtò una calata cuntinua di l’abitanti. U paese hè diventatu autunomu torna in 1991.