Erba fratesca

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search
L'erba fratesca
Portulaca oleracea (Corsica).jpg
Portulaca oleracea
Classificazione scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Magnoliopsida
Ordine Caryophyllales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Portulaca
Nome binuminale
Portulaca oleracea
Aiton, 1753
L'erba fratesca

L' Erba fratesca (o arba fratesca) (Portulaca oleracea) hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.[1] U fiore di l'erba fratesca hè giallu. Fiurisce da ghjugnu à nuvembre. A pianta hè ermafrodita.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

D'istate, i fiurarelli gialle fiuriscenu, chì ùn s'aprenu ch'è quandu u sole lucicheghja è si chjudenu dopu a notte, suvitate da numerosi granelli. Hà e casce è i piccioli carnuti, cusì carnate ch'è elle si assumiglianu à una pianta grassa. I fiori sò ricercate da l'ape, chì racoglienu una bona quantità di nettare è d'amacu. L'erba fratesca hè una pianta erbacea annuale, racolta perchè ella hè manghjareccia è cuntene assai omega-3 è vitamine A è C.

Origine è diffusione[mudificà | edità a fonte]

Prubabilmente d'origine asiatica, in medicina egizziana, era imprudata cum'è erba medicinale, chì ella era cultivata mentre u Medievu in i paesi arabi è u bacinu mediterraniu, soprattuttu in iSpagna. In Arabia saoudite, Emirati arabi è Yemen, parechje varietà biulogiche di erba fratesca di a sottuspezia sativa sò cultivate. In l'Emirati arabi uniti, a varietà cultivata hè dispunibile in numerosi magazeni di ligumi per esse usata in insalata. In e rigione di u sudu di l'Italia, l'erba fratesca, racolta in i giardini à u statu selvaticu, era vinduta da i tragulini in l'anni 1950-1960.

Gastrunumia[mudificà | edità a fonte]

Racolta à u statu spuntaneu o calchì volta cultivata, fù cunsumata da tempi rimoti com'è erba arumatica in i rughjoni meditirranei. E foglie crude (è e rame), carnose è da u sapore acidulu, si cunsumeghjanu in insalate, à e quale cunfiriscenu un supiriore murdente; sò imprudate per priparà minestre sapurite è rinfriscante è si ponu cunsirvà sottu acetu. Entrinu ancu com'è ingridienti di frittate è ripieni.

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

L'erba fratesca hè cumuna in Corsica. Si trova à spessu in ortu. U nome "erba fratesca" vene da u fattu ch'è i frati a cugliìanu è a cunsumavanu.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in talianu.

Da vede dinù[mudificà | edità a fonte]

Referenze[mudificà | edità a fonte]