Vai al contenuto

Cyclamen balearicum

À prupositu di Wikipedia
Cyclamen balearicum
Cyclamen balearicum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ericales
Famiglia Primulaceae
Genaru Cyclamen
Nomu binuminali
Cyclamen balearicum
Heinrich Moritz Willkomm, 1875

Cyclamen balearicum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Primulaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyclamen balearicum hè una spezia di pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Primulaceae. 'Ssa pianta prisenta un portu bassu è cumpattu, incù fogli à forma di cori, verdi scuru è marmarizati di biancu. I fiora di u Primulaceae sò di culori rusulinu pallidu à viulinu, incù pitali à forma di ranfia. Sò ragruppati in gaspi in cima à piccioli fini è ritti. I fiora sgaghjani un prufumu diddicatu è aggradevuli.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyclamen balearicum hè endemicu di l'isuli Baleari, in particulari di Maiorca è di Minorca. Omu u trova par u più in i zoni buscosi è i pratulini umiti di 'ssi isuli. 'Ssa spezia hà una ripartizioni ristrinta ed hè cunsidarata com'è rara.

Cyclamen balearicum hè prisenti in Corsica.[1]

Cyclamen balearicum hè una pianta vivaci chì fiurisci par u più di vaghjimu è à u principiu di l'invernu. Si ripraduci par via di tuberculi suttarranii, chì li parmettini di sopravviva mentri i periudi di sicchina estiva. I fiora di Cyclamen balearicum sò inamacati da insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so prufumu dolci. I graneddi sò dopu spargugliati da u ventu.

Cyclamen balearicum apparteni à u genaru cyclamen, chì ragruppa parechji spezii di pianti vivaci. Hè stata discrittu par a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste Lamarck in u 1786. U nomu scentificu di 'ssa spezia hè Cyclamen balearicum, ma hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Fiori di cuccu hederifolium subsp. balearicum.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyclamen balearicum hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par via di a so ripartizioni ristrinta è di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'attività umani, tali l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva, minacciani a sopravvivenza di 'ssa pianta. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà pruteghja 'ssa spezia, in particulari a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]