Zucca

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Cucurbita maxima)
Cucurbita maxima
Cucurbita maxima
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Cucurbitales
Famiglia Cucurbitaceae
Genaru Cucurbita
Nomu binuminali
Cucurbita maxima
Carl Linnaeus, 1753

A zucca (Cucurbita maxima) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cucurbitaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Cucurbita maxima hè una spezia di pianta di a famiglia di i Cucurbitacei. Si tratta d'una pianta arbacea annuali à piccioli rampicanti è volubili. I casci sò grandi, alterni è palmati, incù lobi fondi. I fiora sò di culori giaddu vivu è sulitarii. I frutti, chjamati zucchi, sò di forma varievuli, di regula tondi o uvali, è poni aghjunghja una taglia cunsidarevuli. A peddi di i zucchi hè di regula spessa è dura, di culori verdi scuru à arancinu vivu, incù una tissitura roza. A carri hè arancinu vivu è suchjosa, cuntinendu numarosi graneddi piani è bianchi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A zucca hè urighjinariu d'America suttana, ind'edda hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i righjoni trupicali è subtrupicali, ma hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu par via di u so valori alimintari. Oghji, hè cultivata in numarosi paesi, in particulari in i Stati Uniti, in China, in India è in Auropa.

Cucurbita maxima hè prisenti è cultivata in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A zucca hè una pianta munoica, ciò chì significheghja ch'edda porti à tempu fiora masci è fiora femini annantu à listessa pianta. L'impullinazioni hè par u più assicurata da l'insetti, tali l'abbi, chì trasportani l'amacu di un fiori à l'altru. I frutti si sviloppani à parta da i fiora femini ficundati. A pianta hà una crescita rapita è nicissiteghja una terra bedda assiccata è ricca di materia urganica par pruspirà.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Cucurbita maxima hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Cucurbita turbaniformis è Cucurbita gigantea. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Cucurbita maxima.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Cucurbita maxima hè una pianta cultivata dapoi i migliaii d'anni par i so frutti manghjarecci. Hè largamenti cultivata à fini alimintari ed hè ancu usata in l'industria alimintari par a pruduzzioni di cunservi, di pappii è di suppi. Par via di u so valori ecunomicu è di a so pupularità, a spezia hè largamenti cultivata è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Eppuri, a cunsirvazioni di i varietà tradiziunali è lucali di Cucurbita maxima hè impurtanti par prisirvà a diversità genetica di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]