Cucumaru

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Cuccumaru)
Cucumis sativus
Cucumis sativus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Cucurbitales
Famiglia Cucurbitaceae
Genaru Cucumis
Nomu binuminali
Cucumis sativus
Carl Linnaeus, 1753

U cucumaru (Cucumis sativus) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cucurbitaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Cucumis sativus, cumunamenti chjamatu cucumaru, hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Cucurbitacei. Hè urighjinariu d'Asia ed hè largamenti cultivatu in u mondu sanu par i so frutti manghjarecci.

U cucumaru hè una pianta arrampicanti chì pò aghjunghja insin'à 2 metri d'altezza. I so fogli sò grandi, palmati è rozi à u tuccà. I fiora sò giaddi è sulitarii, è si sviloppani à parta da i nodi di i piccioli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U cucumaru hè cultivatu in numarosi righjoni di u mondu, par u più in i zoni à clima timparatu. Hè urighjinariu d'India, ma hè avà cultivatu in numarosi paesi, in particulari in China, in Turchia, in Russia, in i Stati Uniti è in Auropa.

Cucumis sativus hè prisenti è cultivatu in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U cucumaru hè una pianta munoica, ciò chì significheghja ch'edda porta à tempu i fiora masci è i fiora femini annantu à listessa pianta. L'impullinazioni hè par u più assicurata da l'insetti, tali l'abbi, chì trasportani l'amacu di un fiori à l'altru.

I frutti di u cucumaru sò di regula di forma lungarina è cilindrica, incù una peddi liscia è di culori verdi. Sò ricchi d'acqua è cuntenini numarosi nutrimenti escinziali, tali i vitamini A, C è K, è ancu minerali com'è u putassiu è u magnesiu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U nomu scentificu di u cucumaru hè Cucumis sativus. Esistini dinò altri sinonimi usati par disignà 'ssa pianta, tali Cucumis sativus var. sativus è Cucumis sativus var. hardwickii.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U cucumaru hè una pianta largamenti cultivata è a so cunsirvazioni ùn hè micca una priaccupazioni maghjori. Eppuri, certi varietà di cucumari salvatichi sò minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. Hè dunqua impurtanti di prisirvà 'ssi varietà par mantena a diversità genetica di a pianta.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]