Vai al contenuto

Coronilla scorpioides

À prupositu di Wikipedia
Coronilla scorpioides
Coronilla scorpioides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Coronilla
Nomu binuminali
Coronilla scorpioides
Agostino Todaro, 1866

Coronilla scorpioides hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Coronilla scorpioides hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli sparti o arrampicanti pudendu aghjunghja insin'à 50 centimi di lunghezza. I so fogli sò cumposti da trè fuglioli uvali è dintati, d'un culori verdi scuru. I fiora di 'ssa spezia sò chjuchi è ragruppati in gaspi densi di culori giaddu vivu. I frutti sò vaini lungarini cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria d'Auropa miridiunali è uccidentali, ind'edda hè prisenti in i righjoni mediterranii. Omu a trova ancu in certi parti di l'Africa subrana. Coronilla scorpioides priferi l'ambienti assuliati è i terri beddi assiccati, tali i pratulini, i prata è l'arici di furesti.

Coronilla scorpioides hè prisenti in Corsica.[1]

Coronilla scorpioides hè una pianta chì fiurisci par u più di branu è d'istati. Si ripraduci in impullinazioni cruciata, grazia à insetti tali l'abbi è i sbarabattuli chì trasportani l'amacu di un fiori à l'altru. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da animali chì si cibani di i vaini. 'Ssa spezia hà a capacità di fissà l'azotu atmusfericu grazia à battirii simbiotichi prisenti in i so radichi, ciò chì li parmetti di pruspirà in i terri povari in nutrimenti.

Coronilla scorpioides hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Coronilla emerus o Coronille faux-scorpion. 'Ssi sinonimi sò apradati in certi opari di rifirimentu o da butanisti spicializati.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Coronilla scorpioides ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. I misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali pà assicurà a prutizzioni di Coronilla scorpioides è di u so ecusistema.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]