Prunus avium

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Chjarasgiu)
Prunus avium
Prunus avium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Prunus
Nome binuminale
Prunus avium
Carl Linnaeus, 1755

U chjarasgiu (Prunus avium) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U fiore di u chjarasgiu

U chjarasgiu hè una spezia d'arburu fruttivu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Hè originariu d'Europa è d'Asia occidentale. Stu arburu pò aghjunghje un'altezza da 20 à 30 metri è pussede una curteccia liscia di culore grisgiu o brunu. E so foglie sò ovale, dentate è di culore verde vivu. I fiori bianchi o rusulati, ragruppati in gaspe, appariscenu di veranu nanzu à l'apparizione di e casce. I frutti, chjamati chjarasge, sò di culore rossu rossu à maturità è anu un sapore inzuccheratu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè largamente spartu in Europa, in Asia occidentale è in Africa suprana. Omu u trova ancu in certe rigione d'America suprana, induv'ellu hè stata introduttu. Cresce per u più in e fureste di frunduti, l'arici di legnu è e pratuline. Priferisce e terre ricche di terricci è belle assiccate.

Prunus avium hè prisente è cultivatu in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè un arburu scasciante chì fiurisce di veranu. L'impullinazione hè per u più assicurata da l'insetti, tali l'ape. I frutti maturanu d'istate è sò spergugliati da l'acelli chì si cibanu di chjarasge. I granelli cuntenuti in i frutti sò dopu dissiminati da l'acelli in u so ambiente, favuriscendu cusì a prupagazione di a spezia.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi scentifiche, tali Cerasus avium è Prunus cerasus. 'Ssi nomi sò qualchì volta usati cum'è sinonimi di Prunus avium in a litteratura scentifica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U chjarasgiu hè una spezia chì ùn hè micca cunsiderata cum'è minacciata. Hè largamente cultivatu per i so frutti in numerose rigione di u mondu. Eppuru, a disfuristazione è a distruzzione di u so ambiente naturale ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà e fureste induve u chjarasgiu cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]