Vai al contenuto

Charles de Gaulle

À prupositu di Wikipedia
Charles de Gaulle
Biugrafia
Nome è cognome Charles de Gaulle
Data di nascita 22 di nuvembre 1890
Data di morte 9 nuvembre 1970
Locu di morte Colombey-les-Deux-Églises, Francia
Altru
Opere notevuli Presidenti di a Republica Francese (1959-1969)


Charles de Gaulle (1890-1970) hè statu un generale, un omu di Statu è scrittore francese. Hè statu u capu di a Francia Libera durante a Seconda Guerra Mundiale è dopu fundatore di a Quinta Republica Francese, induv'ellu hà servutu cum'è presidenti trà u 1959 è u 1969.

Ghjuventù è furmazione

[mudificà | edità a fonte]

Charles de Gaulle hè natu in Lille u 22 nuvembre 1890, in una famiglia cattolica è patriottica. Hà studiatu in Parigi, à u Collège Stanislas de Paris è dopu à a École spéciale militaire de Saint-Cyr, induv’ellu hè diventatu ufficiale di l’armata.

Prima Guerra Mundiale

[mudificà | edità a fonte]

Duranti a Prima Guerra Mundiale, de Gaulle hà luttatu à Verdun in u 1916, induv’ellu hè statu feritu è fattu prigiuneru da i Tedeschi. Hè statu internatu finu à a fine di a guerra.

Tra e duie guerre

[mudificà | edità a fonte]

Dopu a guerra, hà cuntinuatu a so carriera militare è hà scrittu parechji libri nantu à a strategia militare, criticendu e teorie di a difesa passiva di a Linea Maginot.

Seconda Guerra Mundiale

[mudificà | edità a fonte]

Quandu a Seconda Guerra Mundiale hè principiata, de Gaulle hè statu numinatu generale in u 1940. Dopu à l’invasione di a Francia da parte di i Nazisti, hà rifiutatu l’armistiziu di Philippe Pétain è hà lanciatu u so famosu Appellu di u 18 di ghjugnu da Londra, incitendu i Francesi à cuntinuà a lotta contr’à l’occupazione.

Hè diventatu capu di a Francia Libera è hà guvernatu da l’esiliu. Hà coordinatu a resistenza è participatu à a liberazione di a Francia in u 1944, ristabilendu un guvernu pruvvisoriu.

Fundazione di a Quinta Republica

[mudificà | edità a fonte]

Dopu à a guerra, de Gaulle hà lasciatu u putere in u 1946, ma hè riturnatu in pulitica in u 1958 durante a Crisa di l’Algeria, creendu a Quinta Republica. Hè statu elettu presidente in u 1959, prumuvendu l’indipendenza di l’Algeria in u 1962 malgradu l’opposizione di parechji militari.

Presidenza (1959-1969)

[mudificà | edità a fonte]

Durante u so mandatu, de Gaulle hà sviluppatu una pulitica d’indipendenza per a Francia, ritirendu u paese da a struttura militare integrata di a NATO è sviluppendu l’arma nucleare francese. Hà ancu rinfurzatu e relazioni cù Germania Occidentale è hà criticatu l’egemonia di i Stati Uniti è di l’Unione Suviètica.

In u 1968, hà affrontatu a crisa di u Maghju 1968 cù difficultà. Dopu un referendum persu in u 1969, hà datu a so demissione è s’hè ritiratu in Colombey-les-Deux-Églises.

Morte è eredità

[mudificà | edità a fonte]

Charles de Gaulle hè mortu u 9 nuvembre 1970. Hè ricurdatu cum’è unu di i più grandi capi di a Francia muderna. A so visione di l’Europa, di a suvranità naziunale è di l’indipendenza francese ferma influente.

Ligami esterni

[mudificà | edità a fonte]