Cettia cetti

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Campagnola di fosse)
A campagnola di fosse
Cettia cetti
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Cettiidae
Generu Cettia
Nome binuminale
Cettia cetti
Coenraad Jacob Temminck, 1820

A campagnola di fosse (Cettia cetti) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Cettiidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A campagnola di fosse hè un picculu acellu cantadore appartinendu à a famiglia di i Cettiidae. Misura à l'incirca 14 centimi di lunghezza è pesa trà 15 è 20 grammi. U so piumaghju hè per u più brunu rossu incù sfumature più chjare annantu à u corpu. Pussede una coda corta è attundata, è ancu un bizzicu fine è appena incurvatu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A campagnola di fosse hè originaria di u bacinu mediterraniu è di certi rigione d'Africa suprana. Omu u trova per u più in e zone umite, tale i paduli, e vadine è i lavi. Hè dinù prisente in i machjoni densi è e zone di vegetazione densa, induv'ellu pò piattà si è custruisce u so nidu.

A campagnola di fosse hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stu acellu hè cunnisciutu per u so cantu putente è meludiosu, chì risona in e zone induv'ellu risede. U masciu canta per marcà u so territoriu è attirà una partenaria. A campagnola di fosse hè un acellu sedentariu, ciò chì significheghja ch'ellu ùn migra micca sopra à longhe distanze. Si ciba per u più d'insetti, di picculi invertebrati è di granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A campagnola di fosse appartene à a famiglia di i Cettiidae, chì cumprende altre spezie d'acelli cantadori. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu olandese Coenraad Jacob Temminck in u 1820. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Sylvia cetti è Cettia sericea.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A campagnola di fosse hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ellu possi esse affittatu da a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva, a so pupulazione ferma stabile in numerosi rigione. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di prisirvà stu acellu, sò essenziale per garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]