Vai al contenuto

Asphodelus ramosus

À prupositu di Wikipedia
Asphodelus ramosus
Asphodelus ramosus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Asphodelaceae
Generu Asphodelus
Nome binuminale
Asphodelus ramosus
Carl Linnaeus, 1753

Asphodelus ramosus hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Asphodelaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Asphodelus ramosus, ancu cunnisciutu sottu à u nome cumunu di taravellu ramosu, hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asphodelaceae. 'Ssa spezia si distingue da u so picciolu rittu è ramificata, pudendu aghjunghje un'altezza da 60 à 120 centimi. E so casce sò lineare, strette è disposte in rusetta à a basa di a pianta. I fiori, di culore biancu à rusulinu pallidu, sò ragruppate in gaspe dense in cima à e piccioli. Ogni fiore prisenta sei tepali, frà i quali/chì trè esterni è trè interni, è ancu sei stamine.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

U taravellu ramosu hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova in particulare in Spagna, in Francia, in Italia, in Grecia è in Turchia. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre asciutti è belle assiccate, tale e pratuline, e culline è e pendite rucciose. Hè ancu capace à adattà si à cundizione climatiche varie, andendu rigione calde è aride à e zone più fresche è umite.

Asphodelus ramosus hè prisente in Corsica.[1]

U taravellu ramosu appartene à u generu Asphodelus, chì ragruppa parechje spezie simile. Frà i sinonimi scentifiche di 'ssa pianta, omu pò cità Asphodelus albus, Asphodelus intermedius è Asphodelus microcarpus. 'Ssi nomi sò stati imprudati da sfarenti botanisti à u filu di u tempu per designà variazione di a spezia Asphodelus ramosus.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

U taravellu ramosu hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione, l'agricultura intensiva. Misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è mantene a so diversità genetica. A sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a prisirvazione di l'ambienti naturali è a messa in ballu di misure di prutezzione sò essenziale per assicurà a sopravvivenza di u taravellu ramosu è numerose altre spezie vegetale.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]