Vai al contenuto

Ardea cinerea

À prupositu di Wikipedia
U crochju cinnarinu
Ardea cinerea
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Genaru Ardea
Nomu binuminali
Ardea cinerea
Carl Linnaeus, 1758

U crochju cinnarinu (Ardea cinerea) hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di l'Ardeidae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

U crochju cinnarinu hè un grandi aceddu grisgiu incù culurazioni bianchi è neri, una curona bianca adurnata di piumi neri è un corpu neru è i cosci bianchi. L'adultu hà una testa bianca (cumpresu a curona, i lati, a vola) incù una larga striscia oculari nera chì si stendi da l'ochji à u spinu di a curona è si prulonga in una cresta incù parechji piumi neri lungarini.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

U crochju cinnarinu hè urighjinariu di u righjonu paleartica, di l'Asia è di l'Etiupia. Omu u trova in i zoni custieri trà 30 è 40 gradi di latitudina, in arghji cù un clima mediterraniu. A vegetazioni hè subranata da buschetti densi di machjona spinosi.

U crochju cinnarinu hè prisenti in Corsica.[1]

U crochju cinnarinu hè un carnivuru diurnu sulitariu. Si ciba par u più di pesci, di ranochji, di capacciuti, di sarpi d'acqua, di crustacei, di mulluschi, di mastaruculi acquatichi, di picculi mammiferi è d'altri acidducci. Campa di prifarenza vicinu à i vadini, i lavi è i stagni. I pupulazioni paleartichi nichjani da ghjinnaghju à marzu, mentri chì i pupulazioni trupicali nichjani par u più mentri a staghjoni di i piuviti.

Ardea cinerea apparteni à a famiglia di l'Ardeidae ed hè stata discritta par a prima volta da Linnaeus in 1758. Conta parechji sottuspezii, frà i quali Ardea cinerea cinerea, Ardea cinerea firasa, Ardea cinerea jouyi è Ardea cinerea monicae. Certi parsoni cunsidareghjani Ardea cinerea monicae com'è una spezia distinta.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

U crochju cinnarinu hà un'arghja di ripartizioni bedda maiori è ùn s'avvicina dunqua micca di i zogli di vulnirabulità in funzioni di u criteriu di a taglia di l'aria di ripartizioni.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]