Vai al contenuto

Allium nigrum

À prupositu di Wikipedia
Allium nigrum
Allium nigrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Amaryllidaceae
Genaru Allium
Nomu binuminali
Allium nigrum
Domenico Cirillo, 1788

Allium nigrum hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaryllidaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Allium nigrum, ancu cunnisciutu sottu u nomu di aglia nera, hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Amaryllidaceae. 'Ssa spezia si distingui da i so casci liniari è i so fiora bianchi o rusulati ragruppati in cucculi. I fiora sò cumposti da sei tepali, frà i quali trè esterni più longhi è trè interni più corti. I casci, inquantu ad eddi, sò stretti è piani, misurendu di regula trà 20 è 40 centimi di lunghezza. A pianta pò aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Allium nigrum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari di a penisula iberica, di l'Italia è di a Grecia. Omu u trova ancu in certi parti di l'Asia uccidentali, in particulari in Turchia è in Iranu. 'Ssa spezia prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, tali i pratulini, i cuddini è i penditi rucciosi.

Allium nigrum hè prisenti in Corsica.[1]

L'Allium nigrum hè ancu cunnisciutu sottu à altri noma scentifichi, tali Allium melanantherum è Allium scorodoprasum var. nigrum. 'Ssi sinonimi sò apradati par disignà diffarenti sottuspezii o varietà di a spezia principali. Eppuri, i studii tassunomichi più apprufunditi sò nicissarii par chjarificà i rilazioni trà 'ssi diffarenti entità.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

L'Allium nigrum hè una spezia chì ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva, certi pupulazioni lucali poni essa affittati. Hè dunqua impurtanti di surviglià u statu di cunsirvazioni di 'ssa spezia è di piglià misuri di prutizzioni apprupriati s'eddu hè nicissariu.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]